St. Jude Medical krijgt CE-markering voor enige MRI-voorwaardelijke oplaadbare ruggenmergstimulator met Burst-stimulering

ST. PAUL, Minn.--()--St. Jude Medical, Inc. (NYSE:STJ), internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat het een CE-markering heeft gekregen voor de voorwaardelijke etikettering inzake MRI voor zijn Prodigy MRI-systeem ter bestrijding van chronische pijn. Prodigy MRI is na zijn lancering de kleinste MRI-voorwaardelijke, te herladen en te implanteren impulsgenerator (IPG) op de markt. Daarnaast is dit het enige MR-voorwaardelijke systeem voor ruggenmergstimulering dat zowel de gepatenteerde Burst-stimulering van St. Jude Medical als de traditionele, tonische stimulering levert.

Naast de Prodigy MRI kregen ook de percutane Octrode- en de uit vijf kolommen bestaande Penta-contactpunten een voorwaardelijk etiket inzake MRI. Deze contactpunten zijn bovendien goedgekeurd voor gebruik in combinatie met Prodigy MRI. De Penta is het enige contactpunt, of lead, met vijf kolommen. Dit biedt ongeƫvenaarde laterale dekking voor nauwgezette controle en stimulering van de zenuwen in het ruggenmerg, al naargelang de behoeften van de patiƫnt.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347