Visa en Stripe werken samen aan uitbreiding online betalingen

SAN FRANCISCO--()--Visa Inc. en Stripe, provider voor mobiele en online betalingen, hebben vandaag aangekondigd dat ze een strategische samenwerking aangaan om hun nieuwe technologieën en online betaalervaringen voor verkopers, ontwikkelaars en consumenten te bevorderen. Stripe krijgt krachtens de overeenkomst toegang tot het afzetgebied van Visa, wat de internationale groei van het bedrijf met name in opkomende markten versnelt. Ter ondersteuning van deze groei en gezamenlijke projecten op de lange termijn heeft Visa ook strategisch geïnvesteerd in Stripe.

De bedrijven werken samen aan de totstandkoming van internationale betaalsystemen voor nieuwe e-commerce-ervaringen, zoals ‘koopknoppen’ en andere toekomstige innovaties. Stripe is ook de een van de eerste bètapartners die via API’s en softwareontwikkelingspakketten zijn aangesloten op Visa-netwerkfuncties. Dit biedt het bedrijf toegang tot betaal- en risicobeheerdiensten, tokenisatie en beveiligingstechnologie van Visa. Dankzij deze gezamenlijke inspanningen bieden Visa en Stripe ontwikkelaars en de betaalsector een uitgebreide reeks mogelijkheden.

Press Only
Visa Inc.