Marktaandeel InfiniBand blijft groeien binnen supercomputerbranche, verbindt meer dan helft TOP500 Supercomputing List

FRANKFURT, Germany--()--Mellanox Technologies, en toonaangevende aanbieder van complete tussenkoppelingssystemen voor datacenterservers en opslagsystemen, heeft vandaag bekendgemaakt dat InfiniBand marktaandeel blijft veroveren op de markt voor ethernet en gepatenteerde tussenkoppelingen. Mellanox verbindt momenteel het leeuwendeel (51,4 procent) van de TOP500-lijst van supercomputers. Het aantal door InfiniBand gekoppelde systemen steeg tussen juni 2014 en juli 2015 met 15,8 procent, wat aangeeft dat de vraag naar Mellanox’ InfiniBand-systemen voor maximale baten uit datacenterinvesteringen groeit. Mellanox EDR 100Gb/s InfiniBand maakte zijn debuut met drie nieuwe systemen uit de Verenigde Staten, Europa en China, wat eens te meer een bewijs is van de toegenomen vraag naar snellere datadoorvoer en hoogwaardigere prestaties.

Mellanox Technologies, Ltd.
Press/Media