Leiders supercomputerbranche ontwikkelen nieuw communicatieraamwerk voor nieuwe generatie programmeermodellen

FRANKFURT, Duitsland--()--ISC High Performance 2015 – Mellanox Technologies, Ltd., een toonaangevende aanbieder van complete tussenkoppelingssystemen voor datacenterservers en opslagsystemen, heeft vandaag aangekondigd dat het samen met het Oak Ridge National Laboratory (ORNL), IBM, de University of Tennessee, NVIDIA en sectorleiders, laboratoria en academische instellingen werkt aan de ontwikkeling van een nieuw communicatieraamwerk voor hoogwaardige en datagerichte applicaties binnen open-sourcenetwerken.

Momenteel zijn er drie populaire, gangbare communicatieraamwerken voor de ondersteuning van verschillende tussenkoppelingstechnologieën en programmeertalen: MXM, ontwikkeld door Mellanox Technologies; PAMI ontwikkeld door IBM en UCCS dat is ontwikkeld door ORNL, de University of Houston, en de University of Tennessee. UCX verenigt de sterke punten en capaciteiten van deze communicatie-inventarissen en optimaliseert deze in één communicatieraamwerk, dat essentiële bouwstenen voor een krachtig communicatiestelsel levert.

Mellanox Technologies, Ltd.
Press/Media Contact