Quintiles and Quest Diagnostics lanceren Q2 Solutions

RESEARCH TRIANGLE PARK, N.C. & MADISON, N.J.--()--Quintiles en Quest Diagnostics hebben vandaag de lancering van Q2 Solutions aangekondigd. Q2 Solutions brengt de klinische laboratoriumtesten van zijn twee moedermaatschappijen bijeen, om klanten diverse capaciteiten en diensten te leveren die zijn vereist in de snel veranderende biofarmaceutische sector. De lancering van Q2 Solutions is het resultaat van een eerder aangekondigde joint venture.

Q2 Solutions heeft als ‘s werelds op een na grootste bedrijf in laboratoriumdiensen een sterke positie en verleent diensten aan zijn klanten uit alle segmenten van de biofarmaceutische sector – een groep die onder meer bestaat uit de volledige top 20 van biofarmaceutische bedrijven. Als Q2 Solutions een apart bedrijf zou zijn geweest, had het in 2014 een jaaromzet van 575 miljoen dollar. Quintiles, ‘s werelds grootste dienstverlener voor productontwikkeling en geïntegreerde gezondheidszorg, bezit 60 procent. Quest Diagnostics, wereldleider in diagnostische informatiediensten, heeft een belang van 40 procent in de twee entiteiten waaruit Q2 Solutions bestaat.

Quintiles
Phil Bridges, Media Relations (phil.bridges@quintiles.com)
+1.919.998.1653 (office) +1.919.457.6347 (mobile)
Todd Kasper, Investor Relations (InvestorRelations@quintiles.com)