Nieuwe onderzoeksresultaten die nut FFR-technologie van St. Jude Medical onderschrijven gepresenteerd op EuroPCR

ST. PAUL, Minn. & PARIS--()--St. Jude Medical, Inc., een internationaal bedrijf in medische apparatuur, heeft vandaag nieuwe resultaten van twee klinische onderzoeken naar zijn FFR-technologie gepresenteerd. De FFR (fractional flow reserve)-technologie optimaliseert percutane coronaire interventies, die de bloedtoevoer naar het hart herstellen. De studies, een 15-jarig vervolgonderzoek naar de DEFER-studie en primaire resultaten van de de CONTRAST-studie, werden eerder vandaag gepresenteerd in sessies van EuroPCR 2015. Samen dragen de onderzoeken bij aan het het groeiende bewijs voor de waarde van FFR als belangrijk instrument voor artsen.

Ischemische hartklachten de meest wijdverbreide hartaandoeningen en treffen wereldwijd miljoenen mensen. De ziekte wordt veroorzaakt door vernauwingen of blokkades van de bloedvaten door plaque, wat de bloeddoorstroming hindert en de hoeveelheid zuurstof naar het hart vermindert. Artsen passen vaak angioplastiek of PCI toe om vernauwde bloedvaten te behandelen.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347