MyHeritage lanserer redesignet mobilapp for familiehistorie

Loading media player...

Introducing the MyHeritage mobile app for iOS and Android

TEL AVIV, Israel & LEHI, Utah--()--MyHeritage, den ledende nettplattformen for å oppdage, lagre og dele familiehistorie, lanserte i dag en oppdatert versjon av mobilappen til iOS og Android.

Appen gjør det mulig for familier over hele verden å bygge familietrær, oppdage nye slektninger, lagre og dele familiehistoriene sine mens de er på farta. Oppgraderingen inkluderer et redesignet brukergrensesnitt som gjør dette enda enklere enn før.

Oppgraderingen er et ledd i MyHeritages sterke fokus på mobilteknologi. Selskapet åpnet nylig et nytt kontor i Tel Aviv for å romme den stadig voksende teknologiavdelingen.

Så langt har mer enn fire millioner mennesker lastet ned MyHeritage-appen, og bruken av den øker over hele verden. I løpet av de siste tre månedene har Android-appen ligget på topp 100-listen i Google Play i over 40 land. I tillegg er både iOS og Android-appen for øyeblikket på topp-fem listen i sin kategori i Norge og Danmark.

MyHeritages Android-app ble nylig trukket frem av Google som anbefalt app i mer enn 100 land. Dette er første gang at et slektsforskningsselskap har blitt trukket frem av Google på denne måten.

– Den store interessen for MyHeritage-appen er et godt eksempel på den økende etterspørselen etter kvalitets-apper innen slektsforskning og familiehistorie, sier Mike Mallin, produktsjef hos MyHeritage.

– MyHeritage ønsker at alle skal få gjøre fascinerende og lærerike oppdagelser om sin egen slekt på kort tid. Brukervennlighet er i høysetet. Den redesignede appen, og det oppdaterte brukergrensesnittet, er et viktig steg for å oppnå dette. Mallin legger til at de arbeider med en rekke nye prosjekter for å styrke mobiltjenestene ytterligere.

MyHeritage-appen kan lasts ned gratis på Apple’s App Store og Google Play.

Se en kort video om MyHeritage-appen her.

Om MyHeritage

MyHeritage er den ledende nettløsningen for å oppdage, dele og bevare slektshistorie. Som teknologiorienterte ledere og innovatører transformerer MyHeritage slektsforskning til en aktivitet som er givende og lett tilgjengelig for folk flest. Det globale brukersamfunnet har tilgang til en massiv database med historiske data og dokumentasjon, data fra slektstrær som er utformet av andre brukere i land over hele verden samt banebrytende søk- og matchingteknologier. Millioner av familier over hele verden bruker MyHeritage for å skaffe seg kunnskap om sin egen slekt, dele informasjon med andre i familien og sikre kunnskap for kommende generasjoner. MyHeritage er tilgjengelig på 42 ulike språk. www.myheritage.no

Den originale kildeteksten for denne meldingen er den offisielle og autoriserte versjonen. Oversettelser leveres bare som et hjelpemiddel og må kontrolleres mot kildeteksten som er den eneste versjonen av teksten som er juridisk bindende.

For mer informasjon, kontakt
Aaron Godfrey, markedssjef for MyHeritage