SES, Samsung en Britse zender demonstreren 's werelds eerste DVB-uitzending met High Dynamic Range Ultra HD (UHD)-tv

LUXEMBOURG, LONDON & SEOUL, South Korea--()--SES en Samsung Electronics Co. Ltd hebben vandaag aangekondigd dat ze op 6 en 7 mei de eerste DVB-transmissie van UHD-tv met High Dynamic Range demonstreren op de jaarlijkse SES Industry Days in Luxemburg. SES stuurt de beelden via een van zijn satellieten direct naar een SUHDTV van Samsung. Daarbij maken de bedrijven gebruik van Hybrid Gamma-technologie.

De demonstratie is een grote mijlpaal voor Ultra HD-uitzendingen, omdat deze voor het eerst laat zien hoe de sector UHD-tv-diensten met High Dynamic Range kan lanceren binnen een DVB-netwerk. Deze methode profiteert volop van de functies van de nieuwe generatie van schermen en biedt tegelijkertijd kwalitatief hoogstaande UHD-tv-diensten voor UHD Phase 1-ontvangers die al verkrijgbaar zijn.

SES
Markus Payer
Tel : +352 710 725 500
Markus.Payer@ses.com
Samsung Electronics Co., Ltd.
Jung-Hee Yoon
jungheeva.yoon@samsung.com

SES
Markus Payer
Tel : +352 710 725 500
Markus.Payer@ses.com
Samsung Electronics Co., Ltd.
Jung-Hee Yoon
jungheeva.yoon@samsung.com