Capital Safety förvärvar Python Safety, Inc.

Köpet förenar världsledaren inom fallskydd och den ledande tillverkaren av fallskydd för verktyg och utrustning

BLOOMINGTON, Minn.--()--Capital Safety™, ett världsledande företag inom fallskydd med varumärkena DBI-SALA® och PROTECTA®, meddelar idag sitt förvärv av Python Safety Inc., ett Woodstock-företag baserat i Georgia och ledande leverantör av fallskyddslösningar för verktyg och utrustning.

”Vi är enormt glada över att Python Safety nu blir en del av Capital Safety. Detta uppköp är en naturlig utveckling för oss och ligger helt i linje med vårt åtagande att erbjuda säkerhet för människor”, sa Stephen Oswald, CEO på Capital Safety. ”Fallande objekt är en dominerande orsak till arbetares personskador och produktprogrammet hos Python Safety består av lösningar för att skydda verktyg och utrustning från att falla. Med detta erbjudande kan vi bredda mängden av lösningar till våra kunder och hjälpa dem att erbjuda sina anställda säkerhet”.

Mark Caldwell, CEO på Python Safety tillade: ”Vi är mycket nöjda med samgåendet med Capital Safety. Vi kommer som sammanslagen organisation att kunna vidareutveckla Capital Safety:s globala organisation och distributionskanaler med vår kärnkompetens inom fallskydd för att öka vår närvaro och erbjuda än mer innovativa lösningar till en större marknad. Det ger oss även bättre möjligheter att utvidga definitionen av fallskydd till att omfatta verktyg och utrustning”.

Inga ytterligare detaljer meddelades.

Om Python Safety, Inc.

Python Safety:s uppdrag är att hindra fall av verktyg och utrustning. Företaget bidrar till ökad säkerhet på arbetsplatser och högre produktivitet genom undvikande av olyckor som medför personskador, utrustningsskador och verktygsförluster. För att uppnå dessa mål utvecklar Python Safety högkvalitativa produkter som testas av oberoende aktörer under förhållanden som tillhör de tuffaste. För mer information, besök http://www.pythonsafety.com.

Om Capital Safety

Capital Safety, ett världsledande företag inom fallskydd med verksamhet på 27 platser världen runt, innefattar varumärkena DBI-SALA® och PROTECTA®. För alla fallskyddsprodukter och tjänster från Capital Safety tillhandahålls omfattande utbildning, kunskapsbaserad teknisk assistans och professionell kundservice. För mer information, kontakta Capital Safety på 800-328-6146 eller besök www.capitalsafety.com.

Capital Safety
Kelly Lunder, 651-385-4312