Jaarcijfers 2014 Poxel in lijn met succesvolle beursgang in februari

LYON, France--()--POXEL, een onafhankelijk Frans biofarmaceutisch bedrijf dat zich richt op medicijnen tegen diabetes type 2, heeft vandaag zijn financiële jaarcijfers van 2014 bekendgemaakt. De raad van bestuur van Poxel heeft de cijfers van het afgelopen boekjaar, dat eindigde op 31 december 2014, op 29 april 2015 goedgekeurd.

"2014 werd gekenmerkt door een aanzienlijke vooruitgang in onze pijplijn, met name door de uitstekende resultaten voor Imeglimin in een fase 2b-onderzoek die in december zijn bekendgemaakt", zei Thomas Kuhn, ceo van Poxel. "Deze resultaten staan voor een grote stap in de verdere ontwikkeling van het product en de strategie van het bedrijf. De resultaten droegen uiteraard ook bij aan het succes van onze beursgang in februari 2015, die ons toegang verschaft tot kapitaal van internationale investeringsfondsen. Vooruitblikkend blijven we ons richten op de de klinische ontwikkeling van Imeglimin in Azië, waarmee we eind 2014 zijn begonnen. Daarnaast focussen we op de strategische planning van de derde fase in Europa en de Verenigde Staten, die door een partner wordt uitgevoerd. Tot slot richten we ons op nieuwe preklinische studies en klinisch onderzoek ter bevestiging van de unieke mogelijkheden van onze kandidaatsproducten en de voorbereiding van een fase 1-onderzoek naar PXL770."

Investor relations / Media - France
NewCap