Emergcency.lu verzorgt noodcommunicatie in Nepal

emergency.lu Deploying in Response to the Earthquake in Nepal (Photo: Business Wire)

LUXEMBOURG--()--SES S.A. verleent als een van de private partners van emergency.lu connectiviteitsdiensten voor hulp in Nepal, waar de zware aardbeving in de regio tussen Kathmandu en Pokhara ook infrastructuur voor telecommunicatie heeft vernietigd.

De aardbeving met een kracht van 7.8 op de schaal van Richter van zaterdag 25 april eiste in combinatie met haar naschokken al meer dan 5500 levens. De reddingsoperaties worden ondertussen intensiever. Communicatiediensten van emergency.lu zorgen voor verbindingen tussen hulpverleners in Nepal. Het platform voor noodcommunicatie implementeert deze verbindingen in nauwe samenwerking met de Emergency Telecommunications Cluster van het Wereldvoedselprogramma.

Een pakket voor snelle implementatie is reeds operationeel in Nepal. Twee andere pakketten worden van Vanuatu overgeplaatst naar Nepal. In Vanuatu blijft nog een pakket draaien tot de lokale infrastructuur van het eiland Tanna is hersteld.

SES
Markus Payer