SKA Africa selecteert Mellanox' ethernetschakelaars voor 10/40 gigabit en kabels voor 's werelds grootste radiotelescoop

SUNNYVALE, California--()--Mellanox® Technologies, Ltd., een toonaangevende aanbieder van krachtige en volledige aansluitingen, heeft bij monde van zijn Zuid-Afrikaanse partner Eclipse Holdings (Pty) Ltd. aangekondigd dat zijn LinkX-glasvezelkabels en zijn op de SwitchX®-2 gebaseerde ethernetschakelaars SX1012 en SX1710 voor 10/40 gigabit zijn geselecteerd voor de bouw van een multicastnetwerk dat de Zuid-Afrikaanse radiotelescoop MeerKAT versnelt. Deze radiotelescoop is een voorloper op de Square Kilometre Array (SKA)-telescoop, die wordt geïntegreerd in het onderdeel van SKA Phase 1 voor middenfrequenties. Het SKA Project is een internationale onderneming voor de grootste en gevoeligste radiotelescoop ter wereld. Door de inzet van duizenden radiotelescopen in drie unieke configuraties stelt het astronomen in staat de ruimte ongeëvenaard gedetailleerd te bestuderen.

Mellanox Technologies, Ltd.
Mellanox Press/Media Contact:
McGrath/Power Public Relations and Communications
Allyson Scott, +1-408-727-0351
allysonscott@mcgrathpower.com
Mellanox USA Investor Contact:
Gwyn Lauber, +1-408-916-0012
gwyn@mellanox.com
Eclipse Holdings (Pty) Ltd Media Contact:
Pippa Rix, +27 12 665 5553
info@eclipseholdings.co.za

Mellanox Technologies, Ltd.