SES werkt samen met Harmonic, Sony, Telvue, Pacsat en Superior aan Ultra HD-uitzending naar kabel

LAS VEGAS--()--De toonaangevende satellietoperator SES S.A. heeft vandaag bekendgemaakt dat het samen met vernieuwers van media- televisietechnologie aan een volledig transmissiesysteem voor Ultra HD-beelden werkt. Daarmee verzorgt SES live lineaire HD-uitzendingen naar een kabelsysteem op de NAB Conference and Exhibition 2015 in Las Vegas.

SES' satellieten en grondstations faciliteren de uitzending, die samen met een groep technologische partners tot stand komt. Harmonic draagt bij met zijn Electra X3-mediaprocessor, die live volledige GOP UHD-codering en geïntegreerde decoders voor satellietontvangst verzorgt. Daarnaast levert Harmonic een met NSG EXO gedistribueerd CCAP-systeem voor DOCSIS-transmissies. Sony draagt met zijn content en Ultra HD-smarttelevisies bij aan dit unieke project. TelVue plaatst videoservers op de grondstations van van SES in Woodbine voor de aanlevering van de content. Superior Satellite Systems verleent via een antenne op locatie downlinkdiensten. PACSAT verleent uplinkdiensten vanuit zijn SNG-truck naast de SES Ultra HD-studio, die naast de vooringang van de zuidelijke hal van het Las Vegas Convention Center zal staan.

SES
Markus Payer