Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Regulatory News:

Ontex Group NV (“Ontex”) maakt de kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen.

Op 13 april 2015 hebben Janus Capital Management LLC Ontex ervan in kennis gesteld dat het 3.412.453 aandelen in Ontex heeft verworven en daarmee de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex tot 5,01% heft overschreden.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgeving.

Datum kennisgeving: 13 april 2015

Datum drempeloverschrijdingen: 9 april 2015

Overschreden drempels: 5,00%

Kennisgeving door:

Janus Capital Management LLC   151 Detroit Street, Denver, CO 80206 USA

Noemer op datum kennisgeving: 68.055.555 aandelen

Stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten:

Vorige kennisgeving   Na de transactie
  # stemrechten   # stemrechten   % stemrechten
Houders van

stemrechten

Verbonden aan

effecten

Niet verbonden

aan effecten

Verbonden aan

effecten

Niet verbonden

aan effecten

Janus Capital Management LLC   2.293.433   3.412.453       5,01%
        3.412.453   0   5,01%   0,00%

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden:

Janus Capital Management LLC is onafhankelijk houder en uitoefenaar van de stemrechten verbonden aan de activa die ze beheert.

Overige opmerkingen:

The Janus Capital Group Inc. is vrijgesteld van de verplichting tot samenvoeging van de deelneming van hun dochteronderneming, Janus Capital Management LLC, krachtens art. 11, § 2, van de wet van 2 mei 2007 en art. 21 van het Koninklijk Besluit van 14 februari 2008.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende fabrikant van hygiënische wegwerpproducten van Ontex-merken en retailer merken in Europa, het Midden Oosten en Afrika. De Vennootschap verkoopt haar producten voornamelijk aan retailers, waarbij de Vennootschap hen helpt om hun eigen merken op te bouwen of te versterken. Terwijl historisch gezien West-Europa de grootste geografische markt van de Vennootschap is in termen van verkoop (69% van de verkoop in 2014), heeft de Vennootschap ook een groeiende aanwezigheid in opkomende markten waar het zowel retailer merken als eigen merken aanbiedt, waarbij de mix varieert per productcategorie en geografisch gebied. De Vennootschap is ervan overtuigd dat ze een sterk en gediversifieerd bedrijf voert over meerdere geografische gebieden en een “blue chip” klantenbasis bedient met producten van hoge kwaliteit in belangrijke, veerkrachtige en noodzakelijke productcategorieën.

INFORMATIEVRAGEN VAN BELEGGERS
Ontex Investor Relations