Rechtbank Delaware zegt dat THERAVECTYS grote kans maakt op gelijk in proces tegen Immune Design Corp inzake onrechtmatige tussenkomst

(Photo:Business Wire)

PARIS--()--THERAVECTYS heeft vandaag de uitspraak van de Rechtbank van Delaware inzake een verzoek om voorlopige voorziening in een op 14 juli 2014 aangespannen proces tegen Immune Design Corp (IDC) bekendgemaakt. THERAVECTYS beschuldigt IDC van het onrechtmatig verstoren van zijn contractuele rechten door Henogen SA ertoe aan te zetten lentivirale vectoren voor IDC te produceren. Dit is een schending van Henogens exclusieve productieverplichtingen aan THERAVECTYS. Bovendien beschuldigt THERAVECTYS IDC van het stelen van bedrijfsgeheimen.

In zijn uitspraak stelde de rechtbank van Delaware dat THERAVECTYS naar alle waarschijnlijkheid in het gelijk wordt gesteld in de aanklacht wegens onrechtmatige tussenkomst . Daarnaast zou een document ‘later de bevinding dat IDC zich schuldig heeft gemaakt aan diefstal van bedrijfsgeheimen kunnen ondersteunen’. Hoewel het hof niet instemde met een voorlopige voorziening, erkende de rechter dat THERAVECYS ‘claims zou kunnen indienen voor geleden schade’ en dat ‘een definitief vergelijk voor de daden van IDC uiteindelijk mogelijk gerechtvaardigd is.’ De rechtbank oordeelde dat het in deze vroege fase van de procesvoering nog onduidelijk is wat de aard en omvang is van de extra schade die THERAVECTYS voorafgaand aan de rechtszaak lijdt. De rechtszaak vindt naar verwachting later in 2015 plaats.

THERAVECTYS
Pierre Le Pan d'Epenoux, +33 (0)6 74 21 54 55