H.I.G. Europe voltooit overname Adelie Foods

LONDON--()--H.I.G. Europe, de Europese tak van de mondiale private-equityfirma H.I.G. Capital, heeft vandaag bekendgemaakt dat het de overname van Adelie Foods (Adelie) heeft voltooid. Adelie is leider in de Britse markt voor food-to-go en rekent een aantal bekende voedselketens, zoals Sainsbury's en Boots en enkele grote koffieketens, tot zijn klanten. Het bedrijf heeft een reputatie opgebouwd als leverancier van ultraverse broodjes aan supermarkten, koffiezaken en de voedselsector. Het bedrijf is trots op zijn dagelijkse interne distributie van meer dan 1 miljoen verse broodjes. Adelie is tevens het bedrijf achter het populaire broodjesmerk URBAN eat. De groep behaalt in het huidige boekjaar naar verwachting een omzet van 300 miljoen pond.

H.I.G. Europe
Paul Canning, Managing Director