First Avenue wint Credit Placement Agent of the Year Award 2014 van PDI

LONDON & NEW YORK--()--First Avenue Partners, een toonaangevende agent voor onderhandse plaatsingen, is verheugd aan te kondigen dat het door Private Debt Investor is uitgeroepen tot European Placement Agent van het jaar 2014. In de categorie America's Placement Agent 2014 behaalde het bedrijf de tweede plek.

"De piek in private equity in 2008 ontstond door strategische allocatie van kapitaal uit beursgenoteerde aandelen in eigen vermogen, zodat het rendement zou groeien. Na de mondiale financiƫle crisis zagen we het begin van een mogelijk nog grotere allocatie van grote schulden of overheidsschulden in particulier krediet, om zodoende contractuele kapitaalbescherming een grotere opbrengst mogelijk te maken", zei Joanathan Davie, een van de bestuursleden van First Avenue.

"We waren de eerste plaatsingsagent die investeerde in particulier krediet en hebben met succes elf vennootschappen vertegenwoordigd in zeventien fondsen met twaalf kredietstrategieƫn. Het verheugt ons enorm dat onze effening van het pad en het harde werk erkenning krijgen van onze collega's van Private Debt Investor", voegde beherend vennoot Paul Buckley daaraan toe. "De prijzen getuigen van de kracht van ons projectmanagement- en distributieteam, maar erkennen ook ons wereldwijde bereik."

First Avenue, London
Paul Buckley, Managing Partner