Rambus lanceert programma voor open ontwikkeling lensloze smartsensor

Rambus lensless smart sensor (LSS) test chip with integrated sensor and optical grating (Photo: Business Wire)

SUNNYVALE, Calif. & BARCELONA, Spain--()--Rambus kondigt het Partners-in-Open-Development (POD)-programma aan. Het bedrijf promoot in samenwerking met de ontwerpbureaus frog en IXDS het gebruik van zijn lensloze smartsensor (LSS). De Rambus LSS vertegenwoordigt een fundamenteel andere aanpak van sensing, waarbij de gebruikelijke optische functies plaatsmaken voor berekeningen. Daardoor zijn dure lenzen niet langer een vereiste voor sensoren. De technologie vervangt optische straalbreking door lensloze straalbreking en berekeningen, wat een zeer kleine vormfactor en laag energieverbruik mogelijk maakt. Daarmee is de Rambus LSS ideaal voor toepassingen van het zogeheten internet der dingen.

Rambus Inc.
Linda Ashmore, 408-462-8411