Pitney Bowes onthult nieuwe merkstrategie voor de toekomst van de commercie

Nieuwe merkstrategie en -identiteit vormt mijlpaal in meerjarige bedrijfstransformatie

The New Pitney Bowes Brand Symbol (Graphic: Business Wire)

STAMFORD, Connecticut--()--Pitney Bowes Inc. (NYSE:PBI), een internationaal technologiebedrijf dat innovatieve producten en oplossingen levert om de handel te bevorderen, heeft vandaag een nieuwe merkstrategie en -identiteit onthult die beter is uitgelijnd met de strategie en visie van het bedrijf met betrekking tot de transformatie van het bedrijf die in eerste instantie werd beschreven in mei 2013.

“We zijn niet meer hetzelfde bedrijf als enkele jaren geleden,” aldus Marc Lautenbach, President en CEO van Pitney Bowes. “We hebben onze activiteiten uitgebreid naar sterk groeiende markten, waaronder digitale commercie en software, en zijn tegelijkertijd doorgegaan met innoveren van onze kernactiviteiten op het gebied van postverkeer en expeditie. Onze nieuwe merkstrategie en -identiteit weerspiegelen niet alleen wie we op dit moment zijn, maar ook waar we in de toekomst naartoe gaan.”

Dhr. Lautenbach zal de nieuwe merkstrategie en -identiteit deze ochtend formeel onthullen ten overstaan van 15.000 werknemers tijdens een wereldwijd uitgezonden informele bijeenkomst in Orlando, Florida.

“De gebeurtenissen van vandaag vormen een nieuwe mijlpaal in de transformatie van het bedrijf,” aldus Abby Kohnstamm, EVP en Chief Marketing Officer van Pitney Bowes. “De nieuwe merkstrategie zal onze rol in de veranderende wereld van de commercie verduidelijken, met nadruk op de wisselwerking tussen fysieke en digitale communicatie en op technologische gebieden in opkomst, zoals het gebruik van locatiegegevens, beheer van klantgegevens en grensoverschrijdende commercie, waar Pitney Bowes toonaangevende oplossingen biedt. De nieuwe identiteit onderscheidt Pitney Bowes en maakt ons relevanter voor een breder publiek, wereldwijd.”

De nieuwe merkstrategie en -identiteit van Pitney Bowes

Pitney Bowes is een internationaal technologiebedrijf dat de uitvoering verzorgt van miljarden fysieke en digitale transacties binnen de verbonden en grenzeloze wereld van de commercie.

Met onophoudelijke focus op nauwkeurigheid en precisie helpt Pitney Bowes cliënten een duidelijke impact te maken met hun bedrijven.

Dit is pas het derde logo-ontwerp in de 95-jarige geschiedenis van Pitney Bowes. Het eerste werd gepubliceerd in 1930, het tweede werd geïntroduceerd in 1971, en vandaag ziet de derde merkidentiteit van het bedrijf het licht.

Het bedrijf lanceert vandaag tevens een vernieuwde website met verrijkte inhoud en een verbeterde gebruikersbeleving, www.pb.com, en een vernieuwde intranetsite voor haar medewerkers.

FutureBrand werd ingehuurd voor de merkstrategie en het design, en DigitasLBi verzorgde de digitale transformatie.

Over Pitney Bowes

Pitney Bowes (NYSE: PBI) is een internationaal technologiebedrijf dat innovatieve producten en oplossingen biedt om bedrijven te helpen met het beheer van klantgegevens, het gebruik van locatiegegevens, expeditie en postverkeer en internationale e-commercie. Wereldwijd vertrouwen meer dan 1,5 miljoen cliënten verspreid over circa 100 landen op de producten, oplossingen en diensten van Pitney Bowes. Bezoek Pitney Bowes op www.pb.com voor meer informatie.

Pitney Bowes Inc.
Carol Wallace, 203-351-6974