FDA keurt HTLV-test van MP Biomedicals goed

SANTA ANA, Calif.--()--MP Biomedicals, LLC, een toonaangevende aanbieder van reactanten voor de levenswetenschappen, heeft donderdag bekendgemaakt dat zijn blot 2.4 voor de diagnose van het humaan T-cel lymfotrope virus (HTLV) is goedgekeurd door de Amerikaanse Food and Drug Agency (FDA). De blottingmethode is de eerste proef voor het vaststellen van HTLV die in de Verenigde Staten is goedgekeurd.

MP Biomedicals blijft leider in vaststellende diagnostiek door middel van immunoblotting. Het bedrijf onderzoekt en ontwikkelt ruim 25 jaar immunoblotproducten. Deze diagnosemiddelen hebben de tand des tijds doorstaan en hebben concurrerende methoden ruimschoots ingehaald. Veel experts beschouwen de immunoblotproductlijn als de standaard voor bevestigende diagnostiek.

MP Biomedicals, LLC

Kurtis Styhr