Dole-bedrijf wint prijs voor goede landbouw

WESTLAKE VILLAGE, Calif.--()--Standard Fruit de Honduras heeft een prijs van GLOBALG.A.P. gekregen voor zijn inspanningen ter verbetering van landbouw. De dochteronderneming van Dole ontving de G.A.P 2014 Winner award op 28 oktober, tijdens een feestelijke ceremonie in het Emirates Palace van Abu Dhabi. Roberto Salinas, hoofd certificering van het bedrijf, nam de prijs namens Dole en Standard Fruit de Honduras in ontvangst.

GLOBALG.A.P reikte in 2012 voor het eerst de G.A.P. Awards uit. Met de prijzen eert de organisatie voor verantwoorde landbouw producenten die uitblinken in het naleven en implementeren van de principes van GLOBALG.A.P. De jury selecteerde dit jaar bedrijven die sociaal verantwoordelijke acties ondernemen en werkwijzes implementeren die de voedselveiligheid verbeteren, verantwoord waterverbruik bevorderen en de biodiversiteit vergroten.

Dole Food Company
US Contact: William Goldfield