GSMA: Half miljard consumenten mobiele communicatie in Sub-Saharisch Afrika in 2020

KAAPSTAD, Zuid-Afrika--()--Het aantal unieke consumenten van mobiele communicatiediensten in Sub-Saharisch Afrika zal in 2020 een half miljard overschrijden. Dat schrijft de GSMA in haar rapport Mobile Economy 2014: Sub-Saharan Africa, dat ze presenteerde tijdens Mobile 360-Africa in Kaapstad.

De toename in gebruik van mobiele communicatie is het gevolg van beter betaalbare en toegankelijke diensten, stelt de belangenvereniging voor operators van mobiele netwerken. Sub-Saharisch Afrika was in de afgelopen vijf jaar de snelst groeiende regio in termen van mobiele abonnees en verbindingen voor mobiele apparatuur.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Voor de GSMA
Charlie Meredith-Hardy, +44 7917 298428
CMeredith-Hardy@webershandwick.com
Jill Hamilton, +27 826 588 831
jhamilton@webershandwick.com
GSMA Press Office
pressoffice@gsma.com

Release Summary

Unique mobile subscribers in Sub-Saharan Africa will pass the half billion mark in 2020 as mobile services become increasingly affordable and accessible to millions of unconnected citizens.

Voor de GSMA
Charlie Meredith-Hardy, +44 7917 298428