Lenovo benoemt medeoprichter Yahoo! tot bestuurder

HONG KONG--()--Lenovo heeft donderdag de ervaren ondernemer-investeerder, technologisch visionair en Yahoo!-oprichter Jerry Yang benoemd tot onafhankelijke, niet uitvoerende bestuurder van het bedrijf. De benoeming betekent het einde van Yangs functie als observator van Lenovo's raad van bestuur.

Yangs toetreding tot Lenovo's internationale raad van bestuur-met leden uit China, het Verenigd Koninkrijk, Japan en Hong Kong- voltrekt zich in een periode waarin Lenovo's operaties steeds internationaler en diverser worden.

"Jerry heeft grote bijdragen geleverd sinds hij aantrad als observator van de raad van bestuur", zei Yuanqing Yang, CEO en belangrijkste toezichthouder van Lenovo. "Zijn bewezen palmares als ondernemer, zijn unieke, mondiale perspectief en pioniersgeest zijn kwaliteiten die we waarderen bij Lenovo."

Lenovo
Hong Kong