GE Lighting feliciteert Nobelprijswinnaars

CLEVELAND--()--"GE Lightings feliciteert met groot enthousiasme Isamu Akasaki, Hiroshi Amano en Shuji Nakamura met het winnen van de Nobelprijs voor de natuurkunde vanwege hun buitengewone bijdragen aan de wetenschap", zei Maryrose Sylvester, bestuursvoorzitter van GE Lighting. "Het is gepast dat het Nobelprijscomité ervoor koos het baanbrekende werk van deze drie wetenschappers, die blauw ledlicht ontwikkelden, te eren. Hun inspanningen hebben, in combinatie met de eerdere ontdekking van groen en rood led, de wijze waarop wij de wereld in de 21e eeuw zien fundamenteel veranderd. Hun visionaire werk heeft geholpen bij de transformatie van de verlichtingsindustrie en is van groot belang voor televisies en smartphones."

GE Lighting
Megan Lavelle, 216-266-9702