Fraunhofer SIT en Arkoon Netasq ontwikkelen computerbeveiliging achter hashfunctie

ITSA Security Expo 2014

NUREMBERG, Germany--()--Het Fraunhofer Institut für Sichere Informationstechnologie (SIT) en Arkoon Netasq hebben samen Hash Guard ontwikkeld. Dit een een concept voor de bescherming van bedrijven tegen wijdverspreide aanvallen voorbij de hashfunctie. De twee organisaties geven hiermee invulling aan een eerder gesloten samenwerkingsovereenkomst. Hackers gebruiken aanvallen achter de hashfuncties om authenticatiefuncties te omzeilen. Zodoende hebben ze toegang tot geheime informatie en gevoelige applicaties.

"Dankzij deze samenwerking hebben we met succes een concept geïmplementeerd. Op dit moment wordt het getest bij belangrijke klanten van ons Network Security-platform", vertelde François Lavaste, president bij Arkoon Netasq. "Ons bedrijf is al een pionier op het gebied van beveiliging achter de hashfunctie. Een netwerksysteem voor beveiligingssysteem is een perfecte aanvulling en helpt ons bij het aanbieden van een veelomvattende oplossing."

Arkoon Netasq
Geneviève Gilgenmann, 00 33 6 43 19 13 88