Oprichter DNA Electronics geëerd om sequentiëringstechnologie

LONDEN--()--DNA Electronics' oprichter en bestuursvoorzitter Chris Tomazou heeft de Faraday Medal 2014 gewonnen. Dat maakte DNA Electronics, uitvinder van halfgeleidertechnologie voor sequentiëring van DNA en ontwikkelaar van een revolutionaire test voor bloedvergiftiging, donderdag bekend. De prijs is de hoogste onderscheiding van de UK Institution of Engineering and Technology. De eremedaille, genoemd naar Michael Faraday, erkent Toumazou's pionierswerk op het gebied van DNA-sequentiëring en hervorming van gezondheidszorg.

De technologie van Toumazou maakt snelle en goedkope sequentiëring van DNA mogelijk. Het op microchips gebaseerde systeem kan, in tegenstelling tot optische technologieën, worden verkleind tot het formaat van een USB-stick.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

DNA Electronics Ltd
Professor Chris Toumazou, Chief Executive Officer
Dr Steve Allen, Chief Operating Officer
Tel: +44 (0)20 7036 2100