Toshiba verbouwt groenten in oud fabriekspand

"Toshiba Clean Room Farm Yokosuka" (Photo: Business Wire)

TOKYO--()--Toshiba Corporation is begonnen met het verbouwen van groenten in de Toshiba Clean Room Farm in Yokosuka. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend. Toshiba verzendt de eerste geoogste gewassen volgens planning aan het einde van oktober.

De groenten worden verbouwd in een Toshiba-fabriek die lange tijd leegstond. De voorheen gesloten fabriek gebruikt de modernste technologie voor de groentebouw en werkt in bijna aseptische omstandigheden. Toshiba mikt op een jaarlijkse productie van drie miljoen zakken (waarbij een zak de equivalent van een krop sla is) van bladgroenten zoals sla, babysla, spinazie, mizuna en kruiden. Het bedrijf verwacht daarmee een omzet van 300 miljoen yen (ongeveer 2,2 miljoen euro) te behalen.

Toshiba Corporation
Masumi Fukuoka / Tatsuro Oishi, +81-3-3457-2100