Ascom lanserer løsning for smart integrert arbeidsflyt til helsesektoren med Ascom Myco smarttelefon i sentrum

Ascom Myco er en ny smarttelefon spesialutviklet for helsesektoren. Sammen med mellomvaren Ascom Unite, pasientsignalsystemer og tredjeparts apper, er Ascom Myco et viktig hjelpemiddel for å kunne balansere mellom begrensede ressurser og høye kvalitetskrav på helsetjenestene.

Loading media player...

Video in English Ascom Myco, developed for increased patient safety and satisfaction

GÖTEBORG, Sverige--()--Ascom Wireless Solutions, en global leverandør av virksomhetskritiske kommunikasjonsløsninger, har kunngjort lanseringen av en ny type smarttelefon. Ascom Myco kombinerer smarttelefonens muligheter med en rekke spesialfunksjoner som støtter kommunikasjon og arbeidsflyt i helsesektoren.

Robust, pålitelig og holdbar

Ascom Myco har alle standardfunksjonene til en smarttelefon, inkludert berøringsskjerm, 3G og WiFi og et robust design som tåler støt og desinfeksjonsmidler. Batteriet holder lenge og kan raskt byttes, slik at ventetid unngås. Størrelsen og vekten er optimalisert og kan derfor betjenes med én hånd og er lett å bære med seg. Ascom Myco gir også tilgang til apper, både generiske Android apper og apper spesialutviklet til telefonen.

De mange kommunikasjonsfunksjonene gjør enheten til et virkelig nyskapende produkt. Ascom har utviklet en telefon med overlegen VoWiFi-ytelse. En innebygd strekkodeleser gjør det mulig å utnytte eksisterende og fremtidige teknologier fil å identifisere pasienter og medisiner med større sikkerhet. Som den eneste enheten på markedet, har den et toppdisplay som kan vise rullerende meldinger og meldingsprioritering ved hjelp av LED-farge.

Alt er lett tilgjengelig

Ascom Unite integrerer smidig med sykehusets elektroniske informasjonssystemer, pasientmonitorering og pasientsignalsystemer. Det sikrer at informasjon kan nås direkte fra Ascom Myco. Brukergrensesnittet er brukervennlig og pasientorientert. Pleierne mottar tildelte pasienter direkte i sine telefoner. De får da tilgang til pasientinformasjon som f.eks. laboratorieprøvesvar, samt anrop og alarmer fra sine pasienter.

Ascom Unite filtrerer og prioriterer alarmer, samt videresender og eskalerer dem, slik at belastningen på pleierne blir mindre. Pleieren kan se på telefonen alarm- eller meldingstype, alvorlighetsgrad og hvilken pasient varslet gjelder. Selv når telefonen ligger i brystlommen er all informasjon synlig, fordi den vises i toppdisplayet.

Designet til kliniske arbeidsprosesser

"Vår ambisjon med Ascom Myco er å gi personalet i helsesektoren mer tid med pasientene slik at både pasientsikkerheten og pasienttilfredsheten øker. Vi har fokus på tre områder: redusere falske alarmer, sikre at relevant informasjon er tilgjengelig for personalet i situasjonen på stedet, og forbedre kliniske arbeidsprosesser. Vi har samarbeidet med ulike helseinstitusjoner, fulgt personalet gjennom deres vakter og basert på dette designet Ascom Myco. Det er en økonomisk telefon som er bygd for å være holdbar i krevende miljøer. Den er fleksibel og enkel å integrere i eksisterende IT-arkitektur“, sier Claes Ödman, General Manager i Ascom Wireless Solutions.

Overlegne kommunikasjonsfunksjoner for kritisk informasjon

"Ascom Myco er en smarttelefon utviklet til pleiepersonalet og det kliniske personalet. Sammen med Ascom Unite mellomvare, utgjør den et komplett konsept for sikker håndtering av kritisk informasjon. Vi mener at sykepleierne er spydspissene innenfor helsevesenet og må ha best mulig verktøy som støttespiller i arbeidet. Derfor heter vår nye smarttelefon Ascom Myco, hvor Myco står for "My companion", sier Stefan Brämberg, Vise President Global Product Line Mobility, Ascom Wireless Solutions.

ABOUT ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) is a leading provider of on-site wireless communications for key segments such as hospitals, elderly care, independent living, manufacturing industries, secure establishments, retail and hotels. More than 75,000 systems are installed at major companies all over the world. The company offers a broad range of voice and professional messaging solutions, creating value for customers by supporting and optimizing their Mission-Critical processes. The solutions are based on VoWiFi, IP-DECT, nurse call and paging technologies, smartly integrated into existing enterprise systems. The company has subsidiaries in 13 countries and 1,200 employees worldwide. Founded in 1955 and based in Göteborg, Sweden, Ascom Wireless Solutions is part of the Ascom Group, listed on the Swiss Stock Exchange.

For mer informasjon, besøk www.ascommyco.com:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, 031 - 55 94 51
VP Global Marketing & Communications
gunny.kron@ascom.se
Karin Dunberg, +46 761 25 10 24
Marketing Communications
karin.dunberg@ascom.se

Release Summary

Ascom launches a new solution for integrated workflow intelligence in healthcare – the Ascom Myco smartphone. Ascom Myco is a new purpose-built smartphone for healthcare.

For mer informasjon, besøk www.ascommyco.com:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, 031 - 55 94 51