EZTrader wil haar aandelen opnieuw registreren op de OTCQB-markt en meldt aanzienlijke omzetgroei in de eerste helft van 2014

NEW YORK--()--EZTrader Inc. (“EZTrader” of het “Bedrijf”) (OTCPINK SYMBOOL WGMI), een wereldwijde marktleider van online handel in binaire opties, meldt een vijfvoudige toename in de totale opbrengsten voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2014 tot $ 7,95 miljoen dollar, vanaf $ 1,52 miljoen voor de periode van zes maanden eindigend op 30 juni 2013. Daarnaast heeft het Bedrijf aangekondigd dat het documenten heeft gedeponeerd bij de Amerikaanse Securities & Exchange Commission (SEC) om de gewone aandelen te registreren bij de SEC voor het opnieuw laten noteren van deze aandelen later op de OTCQB-markt.

Financiële kerncijfers voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2014

• Aanzienlijke groei in omzet tot $ 7,95 miljoen in de eerste zes maanden van 2014 (H1 2013: $ 1,52 miljoen)
  • EBITDA exclusief op aandelen gebaseerde vergoedingen en niet-recurrente kosten voor de eerste zes maanden van 2014 gaven een verlies weer van $ 226K, in vergelijking met een EBITDA-verlies van $ 2,76 miljoen voor het jaar eindigend op 31 december 2013
  • $ 3,94 miljoen bijeengebracht in mei 2014 tegen een prijs van $ 0,50 per aandeel als gevolg van de groei en de ontwikkeling van de bedrijfsactiviteiten
  • Geldmiddelen en kasequivalenten op 30 juni 2014 waren $ 6,95 miljoen (30 juni 2013: $ 0,17 miljoen)

“Internationaal zien we een toenemende belangstelling voor binaire opties als een populair type internationale handelstool,” aldus Shimon Citron, Chief Executive Officer van EZTrader. “Klanten zullen de voorkeur blijven geven aan gereguleerde online handelsdienstverleners met een wereldwijd bereik. We blijven ons bestaande handelsplatform verbeteren en ontwikkelen om in te spelen op de markttrends en de verwachtingen van de klant.”

In maart 2014 gaf de Cyprus Securities and Exchange Commission (“CYSEC”) toestemming aan EZTrader om haar diensten te verlenen aan alle lidstaten van de Europese Unie (EU). Om te voldoen aan de Amerikaanse federale financiële wetgeving en de regelgeving van de Amerikaanse Commodity Futures Trading Commission (“CFTC”) zorgt EZTrader ervoor dat Amerikaanse en Canadese personen haar platform niet kunnen gebruiken.

De investeringen van EZTrader in marketing en reclame in Europa met gerichte en kostenbesparende inspanningen omvatten zowel online als offline mediakanalen, geaffilieerde programma's en sponsoring. Het Bedrijf is onlangs een strategisch samenwerkingsverband aangegaan met vooraanstaande voetbalclubs uit Duitsland en Nederland, Bayer 04 Leverkusen en Feyenoord Rotterdam.

Het Bedrijf heeft een meetbare toename van nieuwe klanten kunnen waarnemen als gevolg van de verbeterde zichtbaarheid van het merk. In de eerste helft van 2014 had EZTrader een recordgroei qua klanten met een stijging van 145% tot 7.854 nieuwe klanten, een stijging ten opzichte van 3.200 in H1 2013. Deze trend heeft zich voortgezet en het Bedrijf bereikte 6.660 nieuwe klanten in juli en augustus 2014.

In een reactie op de beslissing om opnieuw te registreren bij de SEC en te streven naar notering van de aandelen van EZTrader op de OTCQB-markt, verklaarde dhr. Citron, “Onze groeistrategie is gericht op werken in uitsluitend volledig gereguleerde markten, waar een groter bewustzijn ten aanzien van de handel in binaire opties aanzienlijke resultaten oplevert. Ons strategisch traject is solide, en werken om onze aandelen weer genoteerd te krijgen op de OTCQB is opnieuw een belangrijke stap die zal zorgen voor verhoogde zichtbaarheid wereldwijd.”

Handel in binaire opties worden aangeboden op http://www.eztrader.com door WGM Services Ltd., een volledige dochteronderneming van het Bedrijf, geregistreerd in Cyprus en goedgekeurd door de Cyprus Stock Exchange Commission (CySEC). EZTrader biedt een van de websites voor handel in binaire opties met zelf ontwikkelde gepatenteerde technologie, in tegenstelling tot de meeste van haar concurrenten die vertrouwen op software van derden. Dankzij het handelsplatform hoeft het Bedrijf geen externe licentiekosten te betalen en kan het de modulaire serverarchitectuur beheren die ontworpen is om de handelsbetrouwbaarheid, -snelheid en -veiligheid in het hele netwerk te maximaliseren. Bovendien is EZTrader actief via een aantal verschillende schaalbare servers, zodat als een of meerdere daarvan falen, de resterende servers in staat zijn om de activiteiten te handhaven.

Over EZTrader

EZTrader is een van de pioniers op het gebied van de online handel in binaire opties en handhaaft zich als vooraanstaand, gerespecteerd en betrouwbaar platform voor binaire opties. EZTrader.com is momenteel beschikbaar in meer dan 11 talen en biedt meer dan 120 handelseenheden, waaronder valuta, aandelen en indexen. Het bedrijf groeit snel en blijft zoeken naar interessante mogelijkheden om haar positie in Europa te versterken. Het robuuste en betrouwbare platform en de toonaangevende technologie van de mobiele app zorgen ervoor dat EZTrader.com zich heeft ontwikkeld tot een van de populairste en meest geavanceerde platforms voor online handel in binaire opties. EZTrader.com wordt geëxploiteerd door WGM Services Ltd., een volledige dochteronderneming van het Bedrijf, geregistreerd in Cyprus en goedgekeurd door de Cyprus Stock Exchange Commission (CySEC).

Safe Harbor Statement

Dit persbericht bevat uitspraken met betrekking tot de toekomst (“forward-looking statements”). In sommige gevallen zijn deze uitspraken met betrekking tot de toekomst te herkennen aan uitdrukkingen die betrekking hebben op de toekomst, zoals “gelooft”, “schat”, “anticipeert”, “verwacht”, “plant”, “hoopt”, “zou”, “kan”, “zal”, “circa”, “mogelijk” of ontkennende of andere variaties daarvan, of vergelijkbare uitdrukkingen, hoewel niet alle uitspraken met betrekking tot de toekomst deze uitdrukkingen bevatten. We gebruiken bijvoorbeeld uitspraken met betrekking tot de toekomst wanneer we spreken over onze hoop dat de klanten de voorkeur zullen blijven geven aan gereguleerde aanbieders van online handel met een wereldwijd bereik, of dat we ons bestaande handelsplatform zullen blijven ontwikkelen om in te spelen op de markttrends en de verwachtingen van de klant, of wanneer we het hebben over het feit dat we onze aandelen weer genoteerd willen krijgen op de OTCQB en hoe deze stap zal zorgen voor meer zichtbaarheid wereldwijd, of dat we op zoek blijven naar interessante mogelijkheden om onze aanwezigheid in heel Europa verder te versterken. Deze uitspraken met betrekking tot de toekomst en hun implicaties zijn uitsluitend gebaseerd op huidige verwachtingen van het management van EZTrader Inc. (“EZTrader”), en zijn onderworpen aan diverse factoren en onzekerheden. Een groot aantal van deze factoren valt buiten de invloedsfeer van EZTrader en kan niet worden voorzien of gekwantificeerd. Derhalve kunnen de werkelijke resultaten wezenlijk afwijken van hetgeen wordt uitgedrukt of geïmpliceerd door dergelijke uitspraken met betrekking tot de toekomst. EZTrader neemt niet de verplichting op zich deze uitspraken met betrekking tot de toekomst te herzien in verband met gebeurtenissen of omstandigheden na de datum van publicatie van dit persbericht of het zich voordoen van onvoorziene gebeurtenissen. Voor een gedetailleerdere beschrijving van de risico's en onzekerheden die van invloed kunnen zijn op EZTrader wordt verwezen naar het hoofdstuk "Risicofactoren" in EZTrader's registratieverklaring op Formulier 10 ingediend bij de Securities and Exchange Commission.

Luther Pendragon USA
Beth Jarecki, 917-364-6044