Worthington Group plc neemt vordering van 43 miljoen pond over

LONDEN--()--Worthington breidt zijn activiteiten op het gebied van vorderingen aanzienlijk uit. De Britse investeringsmaatschappij heeft een overeenkomst afgesloten over de overname van een vordering ter waarde van ongeveer 43 miljoen pond (ongeveer 54 miljoen euro). Deze vordering is het gevolg van een geschil tussen twee Europese bedrijven en hun Chinese klant over geleden verlies door contractbreuk. Het contract had betrekking op de oplevering van een aantal universiteitscampussen in China.

Krachtens de voorwaarden van de overeenkomst worden de twee klagende partijen eigenaar van het land en gebouwen wanneer de Chinese beklaagde partij in gebreke blijkt. De klagers eisen dat de klant alsnog het volgens het contract verschuldigde bedrag betaalt. Als de beklaagde partij niet met geld over de brug komt, eisen de twee klagers de verkoop van het vastgoed.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Worthington Group Plc
Douglas Ware, CEO
Email: dougware@worthingtongroupplc.co.uk
PD Cosec Limited, Company Secretary
Charlotte Parham, Media information
Email: media@worthingtongroupplc.com
Website: www.worthingtongroupplc.com

Release Summary

Worthington Group plc to expand global legal claims business with acquisition of £43m legal claim.

Worthington Group Plc
Douglas Ware, CEO