Terumo BCT kondigt samenwerking aan voor evaluatie van klinische cel productie met Quantum systeem

LAKEWOOD, Colo.--()--Terumo BCT's Quantum® Cell Expansion System is nu ter evaluatie bij Athersys Inc, een biofarmaceutisch bedrijf dat zich toelegt op het onderzoek en de ontwikkeling van stamcel therapieën, als een productieplatform voor Athersys' allogeneic multipotent adulte progenitor cell (MAPC®) producten. ReGenesys BVBA, Athersys affiliate in België, zal de evaluatie uitvoeren.

Het Quantum systeem is een gesloten celcultuur en expansiesysteem dat effectieve controle en evaluatie van belangrijke operationele parameters mogelijk maakt. Door meerdere units op te zetten zal ReGenesys onderzoeken of het mogelijk is het celkweek proces op te schalen zodat het voldoet aan hun productie-eisen en zal de voordelen kwantificeren ten opzichte van reguliere standaard cel productieprocessen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Terumo BCT
Laura Fusco, +1-303-205-2546