Nieuw eVestment rapport: Top Europese opleidingen voor Asset Management carriere

ATLANTA--()--Voor Europese studenten die een carriere in de asset management overwegen (of hun ouders die waarschijnlijk de rekeningen moeten betalen), biedt eVestment's pas verschenen Education Report: Europe Edition een uniek perspectief op de Europese universiteiten en hogescholen die de meest vooraanstaande professionals in institutioneel vermogensbeheer hebben geplaatst bij bedrijven wereldwijd. Asset managers uit de hele wereld leveren een verscheidenheid van gegevens aan eVestment, een wereldwijd toonaangevende investment data analytics bedrijf, waaronder de opleiding van hun meest prominente professionals. Dit rapport is gebaseerd op die gegevens. Het volledige rapport rangschikt 25 Europese scholen. De top 10 van Europese scholen, op volgorde van het totaal aantal alumni dat wereldwijd werkt als prominente professionals bij vermogensbeheerders zijn:

1 Universiteit van Oxford 2 Universiteit van Cambridge 3 London School of Economics 4 Universiteit van Edinburgh 5. Universiteit van Bristol 6 Durham University 7 Universite Paris-Dauphine 8 Imperial College London 9 Universiteit van Warwick 10. Universiteit van Manchester

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Mark Scott, +1 678 238 0761 (ph)
+1 404 450 8265 (cell)
mscott@evestment.com

Mark Scott, +1 678 238 0761 (ph)