21st Century Fox trekt bod op Time Warner in

NEW YORK NEW YORK--()--21st Century Fox heeft dinsdagavond bekendgemaakt dat het zijn voorstel tot overname van Time Warner Inc. intrekt. Rupert Murdoch gaf de volgende verklaring voor het intrekken van zijn miljardenbod:

"We zagen een combinatie met Time Warner als een unieke kans om twee grootse bedrijven, elk met zijn gevierde merken en programma's, samen te voegen. Ons voorstel had een strategische waarde en een overtuigende financiƫle motivering. Onze toenadering is altijd vriendelijk geweest. De top en de raad van bestuur van Time Warner weigerden echter met ons de mogelijkheden van het bod te onderzoeken. Nadat we ons voorstel hadden gedaan, raakten onze aandelen bovendien ondergewaardeerd, waardoor de overname onaantrekkelijk werd voor onze aandeelhouders. Deze factoren leidden, naast onze verplichtingen jegens onze aandeelhouders, tot de intrekking van ons bod."

21st Century Fox
Press Contacts: