Monster Worldwide rapporteert resultaten tweede kwartaal 2014

• Hoogtepunten tweede kwartaal:
    • Omzet USD 194,4 miljoen; Stijging omzet Careers – North America ten opzichte van vorig jaar
    • Operationele cashflow USD 25 miljoen
    • EBITDA USD 26 miljoen; EBITDA-marge Careers – North America 25%
    • non-GAAP WPA USD 0,8; Break-Even op GAAP-basis
    • In het tweede kwartaal kocht Monster 2 miljoen van haar gewone aandelen terug voor een totaal bedrag van USD 12 miljoen; hiermee bedraagt het totaal aan teruggekochte aandelen 25% van de uitstaande aandelen sinds het tweede kwartaal van 2013
  • Belangrijke vooruitgang bij de uitvoering van nieuwe zakelijke strategie “All the Jobs, All the People”:
    • 1 juli: Commerciële lancering van nieuwe producten in Noord-Amerika:
      • TalentBin® by Monster: biedt klanten toegang tot meer dan 120 miljoen sociale profielen
      • Monster Twitter Cards: Monster vergroot reikwijdte tot een breder sociaal publiek
      • Talent CRM: self-service campagne en berichtenplatform voor recruiters
    • Op dit moment bevat het Monster-netwerk 3 miljoen berichten voor banen
    • Afstemming van Noord-Amerikaanse en Europese verkoop voor maximale doordringing van nieuwe producten

WESTON, Massachusetts--()--Monster Worldwide, Inc. (NYSE:MWW) heeft vandaag haar financiële resultaten gerapporteerd voor het tweede kwartaal dat eindigde op 30 juni 2014.

“Wij blijven grote vooruitgang boeken bij onze strategie om ons bedrijf om te vormen aan de hand van drie strategische pilaren: bereiken, verbinden en oplossen,” aldus Sal Iannuzzi, voorzitter, president-directeur en CEO van Monster Worldwide. “In het tweede kwartaal hebben wij onze Noord-Amerikaanse en Europese verkooporganisatie op elkaar afgestemd ter ondersteuning van onze nieuwe productstrategie. Hiermee willen wij ons ervan verzekeren dat klanten wereldwijd ons grootschalige en uitgebreide aanbod van nieuwe producten volledig kunnen benutten. Op 1 juli zijn wij de eerste fase van deze verandering begonnen met de marktpresentatie van drie interessante nieuwe producten in Noord-Amerika: TalentBin by Monster, Monster Twitter Cards en Talent CRM. Deze zijn buitengewoon goed ontvangen door de klanten. Wij zullen onze activiteiten voortzetten en in de volgende kwartalen nieuwe producten lanceren in Noord-Amerika en Europa. Wij hebben het volste vertrouwen erin dat deze nieuwe strategie voor Monster een belangrijke groei en winst op lange termijn zal opleveren.”

Resultaten tweede kwartaal 2014

De totale omzet van USD 194 daalde 3% ten opzicht van het tweede kwartaal van 2013. De omzet van de bedrijfsactiviteiten van Careers - North America steeg 1% ten opzichte van vorig jaar. De omzet van Internet Advertising & Fees was USD 16 miljoen vergeleken met USD 18 miljoen in het tweede kwartaal van 2013. Historische gegevens van inkomsten over voorafgaande kwartalen kunt u vinden in de aanvullende financiële informatie van het bedrijf.

De totale GAAP-bedrijfsuitgaven van USD 190 miljoen daalden 1% vergeleken met USD 192 miljoen in het tweede kwartaal van 2013. De nettowinst in het tweede kwartaal van 2014 was break-even, vergeleken met USD 3 miljoen, of USD 0,03 per aandeel in het tweede kwartaal van 2013.

De non-GAAP netto-inkomsten bedroegen USD 7 miljoen, oftewel USD 0,08 per aandeel, vergeleken met USD 13 miljoen, oftewel USD 0,12 per aandeel in het tweede kwartaal van 2013. De non-GAAP operationele kosten bedroegen USD 181 miljoen, een stijging van 1% vergeleken met het tweede kwartaal van 2013. Voor de totale EBITDA-marge van 13% stond Careers - North America met een EBITDA-marge van 25%, als hoogste genoteerd. Pro-forma-items worden beschreven in de "Opmerkingen met betrekking tot het gebruik van non-GAAP financiële waarden" en zijn in overeenstemming gebracht met de GAAP-waarde in de begeleidende tabellen.

Netto liquide middelen uit operationele activiteiten bedroegen USD 25 miljoen voor het kwartaal. Uitgestelde inkomsten bedroegen USD 316 miljoen, een daling van 4% vergeleken met het kwartaal eindigend op 30 juni 2013. De totale beschikbare liquide middelen van het bedrijf aan het einde van het kwartaal bedroegen USD 192 miljoen.

Resultaten over zes maanden

Monster Worldwide meldde een totale omzet van USD 393 miljoen voor de eerste zes maanden, eindigend op 30 juni 2014, vergeleken met USD 412 miljoen in dezelfde periode van vorig jaar: een daling van 5%. De omzet van Monster Careers daalde met 4% tot USD 361 miljoen, vergeleken met USD 375 miljoen in dezelfde periode van 2013. Internet Advertising & Fees rapporteerde een omzet van USD 32 miljoen, vergeleken met USD 37 miljoen in dezelfde periode van vorig jaar. Het bedrijf rapporteerde een winst uit voortdurende bedrijfsactiviteiten van USD 2 miljoen, oftewel USD 0,02 per aandeel, vergeleken met USD 15 miljoen, oftewel 0,14 per aandeel, in dezelfde periode van vorig jaar.

Aankoop van eigen aandelen

In het tweede kwartaal van 2014 kocht Monster 2 miljoen aandelen terug van haar gewone aandelen tegen een gemiddelde prijs van USD 5,88 per aandeel, in totaal USD 12 miljoen. Het bedrijf heeft sinds het begin van het huidige programma in het tweede kwartaal van 2013, 28 miljoen aandelen teruggekocht, oftewel 25% van haar uitstaande aandelen voor een gemiddelde prijs van USD $5,73 per aandeel. Op 30 juni 2014 was er nog USD 42 miljoen over onder het eerder aangekondigde programma van het bedrijf voor de aankoop van eigen aandelen ter waarde van USD 200 miljoen.

Prognose van bedrijfsresultaten over derde kwartaal

De non-GAAP WPA uit doorlopende activiteiten ligt naar verwachting tussen USD 0,00 en $0,04 voor het derde kwartaal 2014. Dit is exclusief de op aandelen gebaseerde vergoedingen ten bedrage van circa USD 8 miljoen.

Historische gegevens van non-GAAP WPA, met uitzondering van de op aandelen gebaseerde vergoedingen kunt u vinden in de aanvullende financiële informatie van het bedrijf.

Telefonische vergadering en webcast

De resultaten van het tweede kwartaal van 2014 worden besproken tijdens de telefonische vergadering van Monster Worldwide op 5 augustus 2014 om 08.30 uur ET. U kunt een live webcast van de telefonische vergadering online beluisteren via de pagina Investor Relations op de website van het bedrijf op http://ir.monster.com. Om deel te nemen aan de telefonische vergadering belt u (888) 696-1396 of (706) 758-9636 onder vermelding van conferentie-ID#73442536. Tijdens de telefonische vergadering worden financiële dia's gepresenteerd die u via de live webcast kunt bekijken. U kunt ook een PDF van de financiële presentatie bekijken op de pagina Investor Relations van de website van het bedrijf op http://ir.monster.com.

Het bedrijf heeft ook bepaalde aanvullende financiële informatie ter beschikking gesteld die u kunt raadplegen op de pagina Investor Relations van de website van het bedrijf op http://ir.monster.com.

Voor een herhaling van de telefonische vergadering belt u (855) 859-2056 of (404) 537-3406 onder vermelding van ID#73442536. Dit nummer is geldig tot 19 augustus 2014 middernacht.

Over Monster Worldwide

Monster Worldwide Inc. (NYSE: MWW), de moedermaatschappij van Monster®, is de wereldwijde marktleider op het gebied van het met succes in contact brengen van mensen met vacatures. Via het internet en mobiele en sociale netwerken helpt Monster bedrijven met het vinden van mensen met aangepaste oplossingen, met behulp van 's werelds meest geavanceerde technologie om de juiste persoon te koppelen aan de juiste functie. Met plaatselijke vestigingen in ongeveer 55 landen brengt Monster werkgevers in contact met werkzoekenden op alle niveaus, biedt het bedrijf persoonlijk carrièreadvies aan consumenten in de hele wereld, en levert het een enorm en uiterst doelgericht publiek aan adverteerders. Als u meer wilt weten over de toonaangevende producten en diensten van Monster in deze bedrijfstak, bezoek dan Find Better, voor het koppelen van werkzoekenden aan vacatures via digitale, sociale en mobiele oplossingen zoals monster.com®, onze geavanceerde website, en werknemers in contact te brengen met de beste kandidaten met behulp van een enorm assortiment van producten en diensten. Het bedrijf is een van de pioniers op het gebied van internetgebruik, en ruim 200 miljoen mensen hebben zich ingeschreven bij het Monster Worldwide-netwerk. Met operationele activiteiten in meer dan 40 landen biedt Monster de breedste, meest geraffineerde mogelijkheden voor werkzoekenden, carrièrebeheer, werving en talentenbeheer wereldwijd. Meer informatie kunt u vinden op about.monster.com

Speciale opmerking: De verklaringen in dit persbericht die niet strikt historisch zijn, waaronder, zonder beperkingen, verklaringen met betrekking tot de strategische koers, de vooruitzichten en de toekomstige resultaten van het bedrijf, vormen toekomstgerichte verklaringen in de zin van paragraaf 27A van de Securities Act van 1933 en paragraaf 21E van de Securities Exchange Act van 1934. Dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen houden bepaalde risico's en onzekerheden in, en daarom kunnen feitelijke resultaten substantieel afwijken van wat hier is gesteld of geïmpliceerd, en er kan geen garantie worden gegeven dat het bedrijf onder andere de vooruitzichten met betrekking tot inkomsten per aandeel voor het derde kwartaal van 2014 zal behalen. Factoren die ertoe kunnen leiden dat de resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten zoals beschreven of geïmpliceerd in dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, economische en andere voorwaarden in de markten waarin wij opereren, risico's in verband met acquisities of regelingen, concurrentie, en de andere risico's zoals besproken in ons formulier 10-K, en onze andere deponeringen bij de SEC die ter referentie zijn opgenomen in dit persbericht. Veel van de factoren die bepalend zijn voor de toekomstige bedrijfsresultaten kunnen niet door de bedrijfsleiding worden geregeld of voorspeld. De lezer moet zich echter niet volledig hechten aan de op de toekomst gerichte verklaringen in dit persbericht, aangezien ze uitsluitend de huidige visie van het management weerspiegelen vanaf het moment dat dit bericht is opgemaakt. Het bedrijf is niet verplicht de op de toekomst gerichte verklaringen van dit persbericht te herzien of bij te werken, als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

Opmerkingen betreffende het gebruik van niet-GAAP financiële cijfers

Het bedrijf verstrekt bepaalde financiële gegevens die niet volgens GAAP zijn berekend als aanvulling op de bedrijfsresultaten. Deze waarden zijn niet berekend volgens, of als alternatief voor, algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen (Generally Accepted Accounting Principles, “GAAP”) en kunnen afwijken van niet-GAAP-waarden die worden gerapporteerd door andere bedrijven. Het bedrijf is van mening dat de gepresenteerde niet-GAAP-waarden nuttige informatie bieden aan bestuurders en beleggers over bepaalde financiële en zakelijke trends met betrekking tot de financiële toestand van het bedrijf en de resultaten van de activiteiten.

Bij de omzet, operationele uitgaven, operationele inkomsten uit voortdurende activiteiten, operationele marge, baten (verlies) uit voortdurende activiteiten, (verlies) baten uit onderbroken activiteiten, exclusief belastingen, en verwaterde inkomsten (verlies) per aandeel toegerekend aan Monster Worldwide, Inc. die niet volgens GAAP zijn berekend, zijn bepaalde pro-forma-aanpassingen uitgesloten, waaronder: niet liquide uitgaven ten aanzien van op aandelen gebaseerde vergoedingen; kosten in verband met de herstructurering van het bedrijf in 2012; kosten in verband met de herziening van strategische alternatieven; inkomstenbelastingvoordeel geassocieerd met de terugboeking van inkomstenbelastingreserves vanwege onzekere belastingposities en belastingvoordeel vanwege zekere verliezen voortkomend uit de herstructureringsprogramma's van het bedrijf; inkomstenbelastingvoorzieningen in verband met de verkoop van minderheidsbelangen; de resultaten van de activiteiten in Careers - China, Latijns-Amerika en Turkije omdat deze geclassificeerd staan als onderbroken activiteiten; winst op de deconsolidatie van dochterondernemingen, netto; en de kosten in verband met de terugtrekking uit onze activiteiten en nieuwe acquisities. Het bedrijf gebruikt deze non-GAAP-waarden voor het beoordelen van de lopende resultaten van de kernactiviteiten van het bedrijf en in bepaalde omstandigheden voor het meten van prestaties onder bepaalde stimulerende compensatieplannen van het bedrijf. Deze non-GAAP-waarden zijn mogelijk niet vergelijkbaar met de waarden die op een vergelijkbare manier worden gerapporteerd door andere bedrijven.

Inkomsten vóór rente, belastingen, afschrijving en amortisatie (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation & Amortization, “EBITDA”) is gedefinieerd als operationele inkomsten of verliezen vóór afschrijving en amortisatie, niet liquide compensatie-uitgaven en niet liquide kosten in verband met de herstructureringsprogramma's van het bedrijf. Het bedrijf beschouwt de EBITDA als een belangrijke indicator voor operationele kracht. Het bedrijf gelooft dat deze waarde nuttig is voor het management en beleggers bij de evaluatie van de operationele prestaties. EBITDA is een non-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven. De aangepaste EBITDA is exclusief de impact van de pro-forma-aanpassingen, zoals boven beschreven.

Vrije cashflow wordt gedefinieerd als cashflow uit operationele activiteiten verminderd met de kapitaaluitgaven. Vrije cashflow wordt beschouwd als een liquiditeitsindicatie en biedt nuttige informatie over het vermogen van het bedrijf in het genereren van liquide middelen na investeringen in bedrijfsmiddelen en apparatuur. De in dit persbericht weergegeven vrije cashflow is een non-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven. Vrije cashflow komt niet overeen met de totale wijziging in de cashpositie van het bedrijf voor de periode en dient niet te worden beschouwd als vervanging voor een dergelijke waarde.

Netto liquide middelen en obligaties worden gedefinieerd als liquide en snel vrij te maken middelen plus op korte termijn en op lange termijn verhandelbare waardepapieren, verminderd met de totale schulden. Totale beschikbare liquiditeit is gedefinieerd als liquide en snel vrij te maken middelen, plus op korte termijn en lange termijn verhandelbare obligaties, plus ongebruikte leningen in het kader van onze kredietfaciliteit. Het bedrijf beschouwt netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquiditeit als belangrijke indicaties van de liquiditeit en van het vermogen te kunnen voldoen aan de lopende verplichtingen. Het bedrijf gebruikt netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquide middelen, onder andere, ook als waarden tijdens het evalueren van verschillende opties voor kapitaalinzet. Netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquide middelen worden hierin weergegeven als non-GAAP-waarden en zijn mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

NIET GECONTROLEERD TOTAALOVERZICHT VAN ACTIVITEITEN
(in duizendtallen, behalve bedragen bij aandelen)

Drie maanden eindigend op 30 juni Zes maanden eindigend op 30 juni
2014 2013 2014 2013

Omzet $ 194.441   $ 200.058   $ 392.590   $ 412.044

Salarissen en dergelijke 103.220 89.467 205.219 187.042
Kantoor en algemeen 49.131 52.262 104.338 103.394
Marketing en promotie 37.377 43.394 78.790 92.661
Herstructurering en andere speciale kosten   -     6.828     -     19.995
Totale bedrijfskosten   189.728     191.951     388.347     403.092

Operationele inkomsten 4.713 8.107 4.243 8.952

Winst op deconsolidatie van dochterondernemingen, netto   -     -     11.828     -

Rente en overige, netto   (1.660 )   (1.357 )   (2.983 )   (2.625 )

Inkomsten voor inkomstenbelasting en inkomsten(verlies)van aandelenbelangen 3.053 6.750 13.088 6.327

Voorziening voor (winst uit) inkomstenbelastingen Inkomsten (verlies) op deelnemingen, netto 1.615 2.366 8.278 (9.633 )
  58     (245 )   (75 )   (703 )

Baten uit voortdurende activiteiten 1.496 4.139 4.735 15.257

Verlies uit onderbroken activiteiten, exclusief belasting   -     (759 )   -     (6.893 )

Netto baten 1.496 3.380 4.735 8.364

Netto baten toegerekend aan minderheidsbelangen   (1.462 )   -     (2.636 )   -

Netto baten toegerekend aan Monster Worldwide, Inc. $ 34   $ 3.380   $ 2.099   $ 8.364

*Basisinkomsten per aandeel toegerekend aan Monster Worldwide, Inc.:

Baten uit voortdurende activiteiten $ - $ 0,04 $ 0,02 $ 0,14
Verlies uit onderbroken activiteiten, exclusief belasting   -     (0,01 )   -     (0,06 )
Basisinkomsten per aandeel $ -   $ 0,03   $ 0,02   $ 0,08

Baten uit voortdurende activiteiten $ - $ 0,04 $ 0,02 $ 0,14
Verwaterde inkomsten per aandeel $ -   $ 0,03   $ 0,02   $ 0,07

Gewogen gemiddelde uitstaande aandelen:

Basis   87.080     110.932     89.080     111.166

Verwaterd   89.955     111.937     92.174     112.419

EBITDA:

Operationele inkomsten $ 4.713 $ 8.107 $ 4.243 $ 8.952
Afwaardering en afschrijving van immateriële activa 11.835 15.725 24.354 31.829
Op aandelen gebaseerde vergoedingen 9.063 5.470 17.236 12.264
Herstructurering uitgaven in natura   -     4.540     -     5.315

EBITDA $ 25.611   $ 33.842   $ 45.833   $ 58.360

NIET-GECONTROLEERD, GECONSOLIDEERD CASHFLOWOVERZICHT

Zes maanden eindigend op 30 juni 2014
2014 2013
Cashflow uit operationele activiteiten: :
Netto inkomsten $ 4.735   $ 8.364
Aanpassing voor aansluiting van netto inkomsten op netto liquide middelen uit operationele activiteiten:
Waardevermindering en afschrijvingen 24.354 31.829
Voorziening voor dubieuze rekeningen 728 1.432
Niet-geldelijke compensatie 17.236 12.264
Uitgestelde inkomstenbelasting 3.402 (2.607 )
Niet-geldelijke herstructureringsafschrijvingen - 5.315
Verlies op deelnemingen, netto 75 703
Winst op deconsolidatie van dochterondernemingen (13.647 ) -
Geherclassificeerd bedrag uit overige geaccumuleerde totaalresultaten 1.819 (23.109 )
Belastingvoordeel door wijziging onzekere belastingposities - (12.869 )
Overschot inkomstenbelastingvoordeel vanwege aandeelcompensatieplannen (199 ) (2.044 )
Wijzigingen in activa en passiva, exclusief acquisities:
Debiteuren 39.524 28.641
Vooruitbetaald en anderszins (7.990 ) 15.555
Uitgestelde inkomsten (27.489 ) (31.242 )
Crediteuren, te betalen posten en overige   1.259     (25.466 )
Totaal aanpassingen   39.072     (1.598 )
Netto liquide middelen als gevolg van operationele activiteiten   43.807     6.766

Cashflow gebruikt voor investeringsactiviteiten:
Kapitaaluitgaven (22.469 ) (18.388 )
Betalingen voor acquisities, met aftrek van verworven liquide middelen (27.005 ) -
Investering in Alma Career Oy (6.516 ) -
Cashflow gebruikt voor en dividenden uit investeringsactiviteiten en overige (616 ) 139
Kapitalisering ten aanzien van octrooien   (1.220 )   -
Netto liquide middelen voor investeringsactiviteiten   (57.826 )   (18.249 )

Cashflow afkomstig van (gebruikt voor) investeringsactiviteiten:
Inkomsten uit leningen op kredietfaciliteiten 78.800 17.500
Betalingen op leningen op kredietfaciliteiten (8.100 ) (39.799 )
Betalingen op leningen op termijnleningen (4.375 ) (3.125 )
Terugkoop van gewone aandelen (51.517 ) (23.378 )
Belastingvoorheffingen gerelateerd aan netto aandelenafrekeningen van beperkte aandelentoekenning en eenheden (3.707 ) (4.987 )
Overschot inkomstenbelastingvoordeel uit aandeelcompensatieplannen 199 2.044
Dividenden betaald aan minderheidsbelangen   (3.021 )   -
Netto liquide middelen uit (gebruikt voor) financiële activiteiten   8.279     (51.745 )

Effecten van wisselkoersen op liquide middelen   1.554     (5.624 )

Netto (afname) stijging van liquide middelen en daaraan gelijkgestelde middelen (4.186 ) (68.852 )
Liquide middelen en daaraan gelijkgestelde middelen, begin van periode   88.581     148.185
Liquide middelen en daaraan gelijkgestelde middelen, eind van periode $ 84.395   $ 79.333

Vrije cashflow:

Netto liquide middelen uit bedrijfsactiviteiten $ 43.807 $ 6.766
Minus: kapitaaluitgaven   (22.469 )   (18.388 )
Vrije cashflow $ 21.338   $ (11.622 )

MONSTER WORLDWIDE INC. NIET GECONTROLEERDE, VERKORTE, GECONSOLIDEERDE BALANS

Activa: 30 juni 2014 31 december 2013

Liquide en snel vrij te maken middelen $ 84.395 $ 88.581
Debiteuren, netto 293.732 332.675
Eigendommen en apparatuur, netto 126.345 124.169
Goodwill en immateriële activa, netto 944.210 919.576
Investeringen in niet geconsolideerde dochterondernemingen 23.759 220
Overige activa   124.824   121.036
Totale activa $ 1.597.265 $ 1.586.257

Passiva en deelneming van aandeelhouders:

Crediteuren, opgelopen kosten en overige courante passiva $ 160.613 $ 167.306
Uitgestelde inkomsten 315.786 342.156
Courant aandeel van lange termijn schulden en leningen onder kredietfaciliteiten 201.600 9.375
Verschuldigde belasting over inkomsten op lange termijn 55.355 53.078
Lange termijn schuld, minus courant aandeel - 125.900
Overige lange termijn passiva   57.146   44.297
Totaal passiva $ 790.500 $ 742.112

Deelneming aandeelhouders 806.765 844.145

Totaal passiva en deelneming aandeelhouders $ 1.597.265 $ 1.586.257

NIET-GECONTROLEERD NON-GAAP ACTIVITEITENOVERZICHT EN AANSLUITING
(in duizenden USD, met uitzondering van bedragen per aandeel)

Voor de drie maanden eindigend op 30 juni 2014 Voor de drie maanden eindigend op 30 juni 2013

Non-GAAP-
aanpassingen

Aanpassingen

Omzet $ 194.441   $ -   $ 194.441   $ 200.058   $ -   $ 200.058

Salarissen e.d. 103.220 (9.063 ) a 94.157 89.467 (5.470 ) a 83.997
Kantoor en algemeen 49.131 - 49.131 52.262 (1.545 ) b 50.717
Marketing en promotie 37.377 - 37.377 43.394 - 43.394
Herstructurering en andere speciale kosten   -     -     -     6.828     (6.828 ) c   -
Totale operationele uitgaven   189.728     (9.063 )   180.665     191.951     (13.843 )   178.108
Operationele inkomsten 4.713 9.063 13.776 8.107 13.843 21.950
Operationele marge 2,4 % 7,1 % 4,1 % 11,0 %

Rente en overige, netto   (1.660 )   -     (1.660 )   (1.357 )   -     (1.357 )

Inkomsten voor inkomstenbelasting en (inkomsten) verlies op deelnemingen 3.053 9.063 12.116 6.750 13.843 20.593

Voorziening voor inkomstenbelasting 1.615 2.141 g 3.756 2.366 4.856 f,g 7.222
Inkomsten (verlies) op deelnemingen, netto   58     -     58     (245 )   -     (245 )
Baten uit voortdurende activiteiten   1.496     6.922     8.418     4.139     8.987     13.126

Verlies uit onderbroken activiteiten, exclusief belasting - - - (759 ) 759 i -

Netto inkomsten 1.496 6.922 8.418 3.380 9.746 13.126

Netto inkomsten toegerekend aan minderheidsbelangen (1.462 ) - (1.462 ) - - -

Netto inkomsten toegerekend aan Monster Worldwide, Inc. $ 34   $ 6.922   $ 6.956   $ 3.380   $ 9.746   $ 13.126

Baten uit voortdurende activiteiten $ - $ 0,08 $ 0,08 $ 0,04 $ 0,08 $ 0,12
Verlies uit onderbroken activiteiten, exclusief belasting   -     -     -     (0,01 )   0,01     -
Verwaterde inkomsten per aandeel $ -   $ 0,08   $ 0,08   $ 0,03   $ 0,09   $ 0,12

Gewogen gemiddelde van uitstaande aandelen:
Basis 87.080 87.080 87.080 110.932 110.932 110.932
Verwaterd 89.955 89.955 89.955 111.937 111.937 111.937

Voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2014 Voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2013

Non-GAAP-
aanpassingen

Geonsolideerde

Aanpassingen

Omzet $ 392.590   $ -   $ 392.590   $ 412.044   $ -   $ 412.044

Salarissen e.d. 205.219 (17.236 ) a 187.983 187.042 (12.264 ) a 174.778
Kantoor en algemeen 104.338 (6.349 ) d 97.989 103.394 (2.920 ) b 100.474
Marketing en promotie 78.790 - 78.790 92.661 - 92.661
Herstructurering en andere speciale kosten   -     -     -     19.995     (19.995 )   -
Totale bedrijfskosten   388.347     (23.585 )   364.762     403.092     (35.179 )   367.913
Operationele inkomsten 4.243 23.585 27.828 8.952 35.179 44.131
Operationele marge 1,1 % 7,1 % 2,2 % 10,7 %

Winst op deconsolidatie van dochterondernemingen   11.828     (11.828 ) e   -     -     -     -

Rente en overige, netto   (2.983 )   -     (2.983 )   (2.625 )   -     (2.625 )

Inkomsten voor inkomstenbelasting en verlies op deelnemingen 13.088 11.757 24.845 6.327 35.179 41.506

Voorziening voor (voordeel van) inkomstenbelasting 8.278 (439 ) g,h 7.839 (9.633 ) 24.175 f,g 14.542
Verlies op deelnemingen, netto   (75 )   -     (75 )   (703 )   -     (703 )
Baten uit voortdurende activiteiten   4.735     12.196     16.931     15.257     11.004     26.261

Verlies uit onderbroken activiteiten, exclusief belasting - - - (6.893 ) 6.893 i -

Netto inkomsten 4.735 12.196 16.931 8.364 17.897 26.261

Netto inkomsten toegerekend aan minderheidsbelangen (2.636 ) - (2.636 ) - - -

Netto inkomsten toegerekend aan Monster Worldwide, Inc. $ 2.099   $ 12.196   $ 14.295   $ 8.364   $ 17.897   $ 26.261

Baten uit voortdurende activiteiten $ 0,02 $ 0,13 $ 0,16 $ 0,14 $ 0,10 $ 0,23
Verlies uit onderbroken activiteiten, exclusief belasting   -     -     -     (0,06 )   0,06     -
Verwaterde inkomsten per aandeel   0,02   $ 0,13   $ 0,16   $ 0,07   $ 0,16   $ 0,23

Gewogen gemiddelde van uitstaande aandelen::
Basis 89.080 89.080 89.080 111.166 111.166 111.166
Verwaterd 92.174 92.174 92.174 112.419 112.419 112.419

Opmerking met betrekking tot pro- forma-aanpassingen:
  De financiële informatie in dit persbericht bevat bepaalde non-GAAP financiële maatregelen. Deze informatie is niet bedoeld om te worden gebruikt in plaats van de financiële informatie zoals voorbereid en gepresenteerd in overeenstemming met GAAP, noch is het de bedoeling dat ze los daarvan wordt gezien. Wij zijn van mening dat de bovenstaande presentatie van non-GAAP-waarden nuttige informatie biedt voor het management en beleggers in verband met bepaalde operationele en zakelijke trends met betrekking tot onze bedrijfsresultaten, exclusief bepaalde aan de herstructurering gerelateerde kosten en andere bijzondere lasten.

Non-GAAP-aanpassingen bestaan uit het volgende:

a Kosten met betrekking tot op aandelen gebaseerde vergoedingen.

b Kosten direct geassocieerd met onze eerdere aangekondigde herziening van strategische alternatieven.

c Herstructureringskosten met betrekking tot de strategische acties die het bedrijf in november 2012 heeft aangekondigd. Deze kosten omvatten de kosten in verband met de vermindering van de arbeidskrachten van het bedrijf, vaste activa-afschrijvingen, kosten in verband met de consolidatie van bepaalde kantoorfaciliteiten en professionele honoraria.

d Kosten in verband met het uitgaan van de gebouwen en onze verhuizing naar onze nieuwe bedrijfsvestiging in Weston, Massachusetts.

e Winst op deconsolidatie van dochterondernemingen, netto.

f Aanpassing van de non-GAAP- inkomstenbelasting omvat de terugboeking van inkomstenbelastingreserves inclusief rente vanwege onzekere belastingposities en belastingvoordeel vanwege zekere verliezen voortkomend uit de herstructurering van het bedrijf.

g De aanpassing van de non-GAAP- inkomstenbelasting is berekend aan de hand van het effectieve belastingtarief in de gerapporteerde periode, aangepast voor het effect van zekere niet-aftrekbare op aandelen gebaseerde vergoedingen en voorzieningen voor fiscale waardering.

h

Non-GAAP-aanpassingen omvatten belastingvoorzieningen voor winst op deconsolidatie van dochterondernemingen, netto.

i Onderbroken activiteiten in verband met de verkoop van ChinaHR en de terugtrekking uit onze activiteiten in Latijns-Amerika en Turkije.

**Inkomsten per aandeel worden mogelijk niet vermeld in bepaalde perioden vanwege verschillen in de afronding.

MONSTER WORLDWIDE, INC.
MONSTER WORLDWIDE INC. NIET-GECONTROLEERDE INFORMATIE OPERATIONALE SEGMENTEN, NON-GAAP

Drie maanden eindigend op 30 juni 2014

Inkomsten $ 110.301   $ 68.280   $ 15.860   $ 194.441