Panasonic en Tesla bouwen samen accufabriek

OSAKA, Japan & PALO ALTO, Calif.--()--Panasonic Corporation en Tesla Motors, Inc. hebben een overeenkomst getekend over de gezamenlijke bouw van een accufabriek in de Verenigde Staten, de Gigafactory.

Krachtens de overeenkomst bereidt Tesla het stuk land, de gebouwen en energietoevoer voor. Panasonic belooft cilindrische lithium-ioncellen te produceren en te leveren. Daarnaast investeert het Japanse bedrijf in de bijbehorende apparatuur, machines en andere benodigdheden. Een partnernetwerk levert de vereiste grondmaterialen.

Tesla neemt de cellen en andere onderdelen af om daar vervolgens accu's en pakketten van te maken. Om genoeg cellen te hebben, koopt Tesla deze van Panasonic-fabrieken in Japan. Tesla en Panasonic zijn nog in gesprek over de details van de implementatie, zoals de verkoop, precieze werkzaamheden en investeringen.

Panasonic Corporation
Tel:+81-(0)3-3574-5664/Fax:+81-(0)3-3574-5669