Seiko Instruments introduceert nieuwe spanningsmeters voor auto-industrie

The S-19110x series enables direct detection of 12V lead-acid battery voltage, reducing Electronic Control Unit (ECU) current consumption. (Graphic: Business Wire)

CHIBA, Japan--()--Seiko Instruments lanceert zijn nieuwe spanningsmeters voor de auto-industrie, de S-19110-serie. De meters werken onder temperaturen tot 125 graden Celsius en kunnen een input van 36 volt aan. Het meet direct de spanning van loodaccu's van 12 volt. Deze accu's worden vaak gebruikt voor motoren, antiblokkeringssystemen voor remmen en de uitrusting van elektrische voertuigen.

Ondersteunende elektrische systemen voor de auto-industrie draaien vaak op loodaccu's. Controle van de energietoevoer is noodzakelijk ter voorkoming van defecten als gevolg van schommelingen in spanning. De hoge weerstand van de meters uit de S-19110-serie maakt directe metingen mogelijk van loodaccu's met 12 volt, terwijl andere spanningsmeters hier een externe weerstand voor nodig hebben.

Seiko Instruments Inc.
Yasuko Arai, +81-43-211-1111 (Japanese inquiry only)
Corporate Communications Dept.
pr@sii.co.jp