American Express Global Business Travel kondigt benoemingen van bestuurders aan

Directieteam van wereldklasse gaat voortgaande transformatie van bedrijfsmodel begeleiden; focus op strategieën voor aanpak van consumerisation en globalisering van zakelijke reissector

Kapitaalinjectie van $ 900 miljoen geïnvesteerd in technologie, data en inzichten, wereldwijde expansie, en partnerschappen

NEW YORK--()--Na de aankondiging dat de joint venture voor American Express Global Business Travel ('GBT' of 'het Bedrijf') is afgerond, heeft het Bedrijf vandaag de nieuwe leden van haar besturingsteam bekendgemaakt. In aanvulling op de eerdere benoemingen van Greg O'Hara als voorzitter van de Raad en Bill Glenn als President en Chief Executive Officer, heeft het Bedrijf Pat Bourke benoemd als Chief Administrative Officer, Norma Corio als Chief Financial Officer, en JoAnne Kruse als Chief Human Resources Officer.

“Ik ben verheugd om Pat, Norma en JoAnne welkom te heten bij GBT tijdens deze boeiende transformatieperiode,” aldus Bill Glenn. “Samen met ons bestaand managementteam zullen ze een cruciale rol spelen bij het ontwikkelen van onze plannen om uitzonderlijke waarde te leveren aan onze klanten en partners. Met ons merkerfgoed, wereldwijde netwerk en sterke mogelijkheden die aangescherpt zijn gedurende decennia van verbinden van de wereld door middel van reizen, is GBT een leider in onze industrie. Dat is een voorrecht en een verantwoordelijkheid die wij zeer serieus nemen. Maar onze industrie moet zich net als andere sectoren ontwikkelen samen met de consumerisation en de globalisering van de moderne handel. Of het nu gaat om mobiele functionaliteit, dynamische apps of gewoon eenvoudigere en snellere manieren om zaken te doen, American Express Global Business Travel beschikt nu over de middelen om de wijze waarop zakenreizen worden ondernomen verder te innoveren en te veranderen.

“Met de oprichting van de joint venture en de kapitaalinjectie van $ 900 miljoen van onze investeerders, hebben we nu nog meer middelen die de markt nodig heeft om niet alleen in de voorhoede van innovatie te blijven, maar om deze innovatie ook te creëren. Voor American Express Global Business Travel is technologie een gebied van investeringen, kennis en innovatie, waarbij voldaan wordt aan de behoeften van de reiziger en tevens controle en transparantie wordt geboden aan de reismanager of dienstverlener op het gebied van vergaderingen. Onze immense dataopslagplaats zal nog meer waarde leveren aan onze klanten en partners. Met onze groeiende wereldwijde voetafdruk en nieuwe mogelijkheden zullen we klanten internationaal bereik aangevuld met lokale expertise blijven aanbieden. Kortom, we geloven dat we nu beschikken over een formule als geen andere.”

Biografieën van bestuurders

Greg O'Hara, voorzitter van de Raad, is een investeerder met aanzienlijke ervaring in de reisindustrie. Hij richtte Certares op en is daar momenteel de voorzitter en Chief Executive Officer van. Dhr. O'Hara is op dit moment lid van de Raad van Bestuur van Travel Leaders Group, en heeft eerder in de raad gezeten van Carlson Wagonlit Travel, Travelport, Worldspan Technologies en diverse andere bedrijven. Voorafgaand aan de oprichting van Certares was hij de Chief Investment Officer bij Special Investments Group van JPMorgan Chase en was hij ook een Managing Director bij One Equity Partners. Eerder in zijn carrière diende hij als Executive Vice President van Corporate Planning & Development van Worldspan Technologies en Worldspan, Senior Vice President van Sabre, Inc., en in diverse andere functies. Hij heeft een M.B.A. van de Vanderbilt University.

Bill Glenn, President en Chief Executive Officer, diende eerder als President van Global Commercial Services bij American Express Company, waar hij verantwoordelijk was voor de business units Global Corporate Payments en Global Business Travel. Dhr. Glenn trad in 2012 toe tot American Express als President van de betalingsdienstactiviteiten in Noord-Amerika. In 2007 werd hij benoemd tot President, Global Merchant Services, en nam hij de wereldwijde verantwoordelijkheid op zich voor het handelaarsnetwerk dat dienst doet als overnemer, verwerker en marketingpartner voor de miljoenen handelaren over de hele wereld die de American Express Card accepteren. Van 2008 tot 2014 was dhr. Glenn een Executive Officer van American Express en lid van het Operating Committee, verantwoordelijk voor het bepalen van de strategische richting en prioriteiten van American Express. Dhr. Glenn trad toe tot American Express na 12 jaar bij Pepsi-Cola, waar hij President was van Pepsi-Cola's Food Service Division in Noord-Amerika, Vice President of Operations voor de Fountain Beverage Division van Pepsi-Cola, en General Manager van Pepsi-Cola's bottelarij in New Jersey. Hij begon zijn carrière als vertegenwoordiger voor Procter & Gamble en bekleedde een aantal verkoopmanagementfuncties bij het ​​bedrijf verspreid over de hele oostkust. Dhr. Glenn heeft zowel een Bachelor Degree als een Master Degree van Lehigh University.

Pat Bourke, Chief Administrative Officer, is gericht op het centraliseren van belangrijke organisatorische activiteiten en het garanderen van een naadloze exit uit de Transitional Services Agreements (TSA) die momenteel van kracht zijn tussen GBT en American Express. Dhr. Bourke heeft een schat aan ervaring voor deze functie dankzij eerdere posities bij de reisindustrieleiders Worldspan en Travelport, evenals meer dan 25 jaar operationele en verkoopervaring in high-tech bedrijven. Hij diende onlangs als partner in Blackstone's private equity-groep met verantwoordelijkheid voor de technologiestrategie en sourcing voor de portfoliobedrijven, alsook afsplitsingsactiviteiten voor nieuw verworven bedrijven. Bij Perot Systems was dhr. Bourke een lid van het startup-team dat het bedrijf opbouwde tot een wereldwijde technologische dienstverlener. Dhr. Bourke begon zijn carrière bij Electronic Data Systems en was daar werkzaam als systems engineer. Dhr. Bourke studeerde af met een Bachelorgraad in Industrial Management van Arkansas State University.

Norma Corio, Chief Financial Officer, is verantwoordelijk voor het algehele financiële beheer van de onderneming, de financiële verslaglegging en transparantie, en voor meerdere zakelijke functies, waaronder Controller, Treasury, Tax en lange termijn planning. Meest recent diende mw. Corio als Co-President en Managing Director van Miller Buckfire, een toonaangevend herstructureringsbedrijf dat zich richt op het bieden van strategisch en financieel advies in probleemsituaties. Voordat ze bij Miller Buckfire werkzaam was, heeft mw. Corio 30 jaar gewerkt bij JPMorgan Chase & Co., het meest recent als hoofd van de Special Investments Group, die investeerde in bedrijven met financiële problemen. In augustus 2008 werd mw. Corio benoemd tot thesaurier van JPMorgan Chase, verantwoordelijk voor het directe beheer van de balans van $ 2,3 triljoen, het kapitaal, de internationale financiering en liquiditeit, verzekeringen, en relaties met kredietbeoordelingsbureaus van het bedrijf. Daarvoor was ze hoofd Restructuring in de Investment Banking-divisie van het bedrijf. Mw. Corio heeft ook functies bekleed in Corporate Finance en kredietverlening, beleggersrelaties, en krediet- en risicobeheer. Mw. Corio behaalde een MBA in Banking & Finance van Pace University, en een BA in Economie van LeMoyne College.

Joanne Kruse, Chief Human Resources Officer, is verantwoordelijk voor alle HR-functies en voor de ontwikkeling en het betrokken houden van het wereldwijde personeelsbestand van het bedrijf om zakelijke groei te stimuleren. Meest recent was mw. Kruse de oprichter en partner in een HR-adviesbureau, Human Capital Partners, dat diensten verleende aan bedrijven op het gebied van talentontwikkeling, beloningen, en organisatorisch en systeemherontwerp ter ondersteuning van acquisitie- en integratieprojecten. Voorafgaand aan de oprichting van HCpartners diende mw. Kruse als Executive Vice President Human Resources van Travelport LTD, waar ze verantwoordelijk was voor wereldwijde HR-functies, waaronder Rewards, Talent, Engagement, Facilities, Corporate Social Responsibility en Internal Communications. Mw. Kruse bekleedde ook de functie van Executive Vice President van Cendant's Travel Distribution Services Division, de voorloper van Travelport. Mw. Kruse studeerde af met een Bachelordegree in Industrial & Labor Relations van Cornell University en behaalde haar MA in de psychologie aan Columbia University.

Over American Express Global Business Travel

American Express Global Business Travel bevindt zich op het kruispunt van handel en reizen, en biedt haar klanten een uitgebreid netwerk, servicebetrouwbaarheid en diep inzicht om mensen en bedrijven vooruit te helpen. American Express Global Business Travel biedt toonaangevende reisoplossingen, geïntegreerde consultancy diensten, eigen onderzoek en totaaloplossingen voor vergaderingen en evenementen. Met dit innovatieve aanbod kunnen klanten het rendement op hun investeringen in reizen en vergaderingen optimaliseren. Meer informatie is te vinden op www.amexglobalbusinesstravel.com.

American Express Global Business Travel is onderdeel van een van 's werelds grootste reisbureaunetwerken met vestigingen in bijna 140 landen wereldwijd.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

American Express Global Business Travel
Noord- en Zuid-Amerika