SunTech Medical & AtCor introduceren innovatieve ABPM voor centrale bloeddruk

MORRISVILLE, N.C.--()--SunTech Medical en AtCor Medical, de twee meest vertrouwde namen op het gebied van de technologie voor bloeddrukmetingen, kondigen de ontwikkeling aan van de nieuwe SunTech Oscar 2 ambulante bloeddrukmeter (Ambulatory Blood Pressure Monitor, ABPM) met SphygmoCor aan de binnenkant. Dit nieuwe product is speciaal ontwikkeld om de centrale bloeddruk van de aorta in een ambulante studie te meten en het is daarvoor uitgerust met AtCors wereldwijd erkende technologie, de gouden standaard SphygmoCor-technologie, in het SunTech Medical Oscar 2 ABPM-systeem, waardoor een patiëntgerichte oplossing met ongeëvenaard comfort en betrouwbaarheid van gegevens wordt gecreëerd.

AtCors SphygmoCor-technologie, ondersteund door meer dan 800 gepubliceerde klinische studies, biedt de meest gedetailleerde gegevens beschikbaar binnen de sector, met inbegrip van volledig uitgeruste fysiologische golfvormen. De merkgebonden motion-tolerance-technologie van SunTech en het gepatenteerde patiëntgerichte ontwerp van Orbit bloeddrukmanchetten zorgen voor nauwkeurigere metingen en minder herhaalde onderzoeken.

Deelnemers aan de gezamenlijke bijeenkomst van de European Society of Hypertension (ESH) en de International Society of Hypertension (ISH) dat van 12-16 juni in Athene, Griekenland werd gehouden, konden dit nieuwe, innovatieve product bekijken. Het product zal aan het begin van het najaar 2014 beschikbaar zijn.

SunTech Medical, een Halma-bedrijf, is al bijna 30 jaar lang de vooraanstaande leverancier van producten voor bloeddrukmetingen en -technologieën van klinisch hoge kwaliteit. Meer dan 80 bedrijven vertrouwen op SunTech Medical's onvervalste, niet-invasieve bloeddrukoplossingen voor de bewakingsbehoeften van hun patiënten. SunTech Medical produceert toonaangevende bloeddrukmeters voor hartspanningstests en is 's werelds vooraanstaande producent van ambulante producten voor bloeddrukmetingen.SunTech Medical biedt ook oplossingen voor bloeddrukmetingen voor op kantoor alsmede een volledige lijn van bloeddrukmanchetten ontworpen voor algemene en specifieke toepassingen.

AtCor Medical ontwikkelt en brengt producten op de markt voor de vroege detectie van cardiovasculair risico en het beheer van hart- en vaatziekten. De technologie maakt het mogelijk dat onderzoekers en clinici de centrale bloeddruk op een niet-invasieve manier kunnen meten. Het SphygmoCor®-systeem van het bedrijf identificeert zichtbaar de effecten van gereflecteerde bloeddruk in de centrale drukgolf van de aorta, effecten die niet met een standaard bloeddrukmeting gedetecteerd kunnen worden. Er worden momenteel wereldwijd meer dan 3.400 SphygmoCor®-systemen gebruikt in grote medische instellingen, onderzoeksinstellingen en in verschillende klinische onderzoeken met toonaangevende farmaceutische bedrijven, en de technologie van het bedrijf wordt vermeld in meer dan 700, door collega's getoetste studies die gepubliceerd zijn in vooraanstaande medische tijdschriften. AtCor heeft vestigingen in Australië, de Verenigde Staten en Europa. Ga voor meer informatie naar onze website op www.atcormedical.com.

SunTech Medical Inc.
Elliott Holloway, Marketing- en Communicatiemanager