EVault finalist voor 2014 Microsoft Application Development Partner of the Year

SAN FRANCISCO (VS)--()--EVault, Inc., onderdeel van Seagate (NASDAQ:STX), kondigt vandaag aan dat het is uitgeroepen als finalist voor de 2014 Microsoft Application Development Partner of the Year Award. EVault bevindt zich hiermee in een wereldwijde groep bestaande uit de beste partners van Microsoft Corp. en wordt gewaardeerd voor het tonen van uitmuntendheid in innovatie en de implementatie van klantoplossingen op basis van Microsoft-technologie.

"Nog geen twee jaar geleden zijn wij begonnen met het integreren van onze cloud storage services in het Azure-platform en om nu als finalist voor de 2014 Microsoft Application Development Award te worden uitgeroepen is een grote eer," aldus Terry Cunningham, president en general manager van EVault. "De klanten van EVault die Azure gebruiken, ervaren grote meerwaarde: verminderde kosten en operationele uitgaven, vereenvoudigd vendor management, minder complexe contracten en een verminderd risico door het elimineren van de onbetrouwbare tape back-uptechnologie. Wij danken Microsoft voor het erkennen van EVault als een belangrijk onderdeel van het Microsoft Partner Network."

Er zijn diverse awards in meerdere categorieën, de winnaars werden gekozen uit een groep van meer dan 2.800 deelnemers uit 117 verschillende landen wereldwijd. EVault wordt erkend voor het leveren van buitengewone oplossingen en diensten in applicatieontwikkeling.

"Wij zijn verheugd met EVault als finalist voor de 2014 Microsoft Application Development Award," aldus Phil Sorgen, corporate vice president, Worldwide Partner Group, Microsoft Corp. "EVault heeft buitengewone meerwaarde aan onze wederzijdse klanten geleverd en is een uitstekend voorbeeld van de voortreffelijkheid die we zien in ons getalenteerd ecosysteem van Microsoft-partners."

De Application Development Partner of the Year Award erkent de buitengewone innovatie van een partner op het gebied van applicatieontwikkeling. Deze versterkt de partnergedreven platformvisie van Microsoft en levert uitstekende bedrijfswaarde voor de klant. De Microsoft Partner of the Year Awards geven erkenning aan de Microsoft-partners die in het afgelopen jaar uitzonderlijke Microsoft-gebaseerde oplossingen hebben ontwikkeld en geleverd.

EVault kondigde in januari EVault® Back-up Services voor Windows Azure aan. Voortbouwend op de succesvolle relatie tussen Microsoft Corp. en EVault, breidt deze dienst de dataprotectie uit naar cross-platform serverdata, besturingssystemen, applicaties en databases. Daarbij biedt het de flexibiliteit, schaalbaarheid, economische voordelen en offsite protectie van de cloud. EVault Back-up Services voor Windows Azure zijn wereldwijd beschikbaar in de datacenters van Windows Azure.

EVault Back-up Services voor Windows Azure is een aanvulling op bestaande infrastructuren en vereenvoudigt de back-up en recovery van heterogene omgevingen in de Windows Azure-cloud. De dienst biedt krachtige cross-platformondersteuning, waaronder voor Windows, Linux, IBM i en UNIX. Daarnaast multi-hypervisor ondersteuning waaronder VMware ESXi en Windows Server met Hyper-V en granulaire restore mogelijkheden voor core applicaties van Microsoft zoals Microsoft SharePoint, Microsoft Exchange en SQL Server, alsook voor Oracle databases. Omdat het vrijwel elke workload op een enkel cloud-platform kan beschermen, stelt EVault Back-up Services voor Windows Azure bedrijven in staat om issues in verband met contracten en kosten van leveranciers te consolideren en tegelijkertijd het risico te verminderen.

Over EVault, A Seagate Company

Meer dan 43.000 ondernemingen vertrouwen op de cloud-connected back-up- en recoverydiensten van EVault. EVault back-upoplossingen worden geleverd door een team van deskundigen op het gebied van datarecovery en maken gebruik van de beste cloud-technologie. Ze integreren naadloos on-premise en online back-up voor een snelle, lokale toegang tot gegevens en een gegarandeerd herstel bij calamiteiten. EVault technologie, geoptimaliseerd voor gedistribueerde omgevingen, drijft ook diensten aan van aanbieders van cloud-diensten, datacenters, telecommunicatiebedrijven, onafhankelijke aanbieders van software en vele anderen. EVault is een Seagate Company.

Volg @EVault op Twitter en op Google+, abonneer op de blog en vind EVault leuk op Facebook.

Copyright 2014 EVault, Inc. Alle rechten voorbehouden. Seagate, Seagate Technology en het Wave logo zijn geregistreerde handelsmerken van Seagate Technology LLC in de Verenigde Staten en/of andere landen. EVault en cloud-connected zijn ofwel geregistreerde handelsmerken ofwel handelsmerken van EVault, Inc. of van een van de aangesloten bedrijven in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

EVault
Aad Dekkers, +31 (0)73 648 1400