Out of the Closet Thrift Store viert 1e jubileum & “Een Koninklijke verjaardag”

“Cheap Chic: Fashion for Charity” event op vrijdag 26 april viert “een Koninklijke verjaardag” met majesteitelijke acts, cheap chic models en leuke verrassingen!

Met 22 “Out of the Closet” vestigingen in de Verenigde Staten—waaronder Los Angeles, San Francisco, New York en Miami—is de populaire en bekroonde winkelketen de grootste detailhandel-fondsenwerving voor hiv/aids medische zorg en dienstverlening in de Verenigde Staten

"Cheap Chic: Fashion for Charity" event on Friday, April 26th will celebrate "A Royal Birthday" with royal acts, cheap chic models and fun surprises! (Photo: Business Wire)

AMSTERDAM--()--Out of the Closet Thrift Store zal “een Koninklijke verjaardag”—koninginnedag—vieren met “Cheap Chic: Fashion for Charity.” Het event bestaat uit majesteitelijke optredens, “cheap chic” modellen en leuke verrassingen en vindt plaats in de modieuze—en liefdadige—Out of the Closet Thrift Store op vrijdag 26 april 2013 op Jodenbreestraat 158. “Cheap Chic: Fashion for Charity” is tegelijkertijd de viering van het eerste jubileum van de winkel die vorig jaar april werd geopend. Er zijn winkels overal in de Verenigde Staten—waaronder Los Angeles, San Francisco, New York en Miami—en de vestiging in Amsterdam is een van tweeëntwintig “Out of the Closet Thrift Store” vestigingen en de eerste buiten de VS. Voor meer informatie, zie: http://outofthecloset.org/nl/.

Vrijdag overdag zal de winkel in een "Koninklijk paleis" worden omgetoverd, met versnaperingen voor alle klanten en een cadeautasje bij iedere aankoop. Van 17:00 tot 19:30 's avonds zal de winkel een feest voor genodigde gasten met entertainment en leuke verrassingen organiseren.

De keten “Out of the Closet Thrift Store” (www.outofthecloset.org), in het bezit van en bedreven door de non-profit liefdadigheidsinstelling AIDS Healthcare Foundation (AHF) is de grootste detailhandel-fondsenwerving voor medische zorg en diensten voor hiv/AIDS. AHF is ook de grootste globale AIDS-organisatie en biedt momenteel medische zorg en diensten aan meer dan 200.000 personen in 28 landen wereldwijd in de VS, Afrika, Latijn-Amerika/Caribische gebied, het Azië/Pacifisch gebied en Oost-Europa.

Zesennegentig cent van iedere dollar die wordt verdiend met doorverkoop van gedoneerde kleding, accessoires, meubels en andere items gaat direct naar de programma's van de organisatie overal ter wereld, waaronder hiv- en aidstests, educatie, preventie, outreach-programma's en de zorg en behandeling voor patiënten wereldwijd. Met meer dan 1 miljoen bezoekers per jaar heeft de keten miljoenen dollars voor medische zorg voor hiv/AIDS-patiënten ingezameld sinds de eerste winkel in 1995 werd geopend in Los Angeles.

AIDS Healthcare Foundation, met een hoofdkantoor in Los Angeles, coördineert haar globale programma's sinds 2001 vanuit haar kantoor in Amsterdam.

“We zijn blij om het eerste jubileum van ‘Out of the Closet Thrift Store’ in Amsterdam te vieren en kijken uit naar een viering in majesteitelijke stijl, de koninklijke verjaardag waardig die we tegelijkertijd vieren,” zei Michael Weinstein, voorzitter van de AIDS Healthcare Foundation. "Of mensen nu iets doneren of hier komen winkelen, Amsterdammers kunnen ervan op aan dat ze zowel iets modieus en iets caritatiefs doen, omdat 96% van de opbrengsten van 'Out of the Closet' naar zorg en behandeling van mensen met hiv/AIDS gaat."

"Out of the Closet" winkels staan bekend om donaties door populaire sterren en belangrijke televisie- en filmstudio productiemaatschappijen. Beroemde donoren in het verleden waren onder anderen: Elizabeth Taylor, Ron Howard, Bruce Willis, Ellen Degeneres, Carol Burnett, producent Aaron Spelling, Richard Gere en vele anderen. In 2011 opende AHF haar eerste volledig nieuwe faciliteit in Ft. Lauderdale, Florida ter ere van actrice en activiste Elizabeth Taylor, die een donor was voor "Out of the Closet"en AIDS Healthcare Foundation, en gedurende haar leven bekend stond om haar onverschrokken belangenbehartiging en onvermoeibare fondsenwerving voor mensen met AIDS.

In Los Angeles zijn "Out of the Closet Thrift Stores" populair, met veel sterren die het ondersteunen. De winkelende sterren—en uitgesproken fans van het feit dat de winkels gratis hiv-tests aanbieden en de opbrengt ten goede komt aan een AIDS-organisatie—zijn onder andere Pauley Perrette (van de bekroonde tv-show in de VS NCIS) en muzikaal artiest Kesha.

“We zijn dankbaar voor de warme ontvangst die we het afgelopen jaar hebben ontvangen van de gemeenschap, en we hebben reeds een groot aantal reguliere klanten en donoren geïnspireerd,” zei Chris Vermaak, de winkelmanager. "We hopen dat nieuwe bezoekers die onze winkel bezoeken versteld zullen staan over wat ze vinden: trendy mode tegen goede prijzen en een manier om terug te geven aan een goed doel."

Naast het bekostigen van levensreddende diensten, bieden veel winkels—waaronder de vestiging in Amsterdam—gratis hiv-tests aan, onderdeel van het innovatieve community-based test-initiatief van de AIDS Healthcare Foundation—het grootste hiv-testprogramma in z'n soort.

De missie van AIDS Healthcare Foundation, opgericht in 1987, is om medische zorg en belangenbehartiging van hoge kwaliteit te bieden, ook aan mensen die het niet kunnen betalen. Als de grootste globale AIDS-organisatie, behandelen AHF Healthcare Centers meer dan 200.000 patiënten in 28 landen, door levensreddende hiv/AIDS- behandelingen te verstrekken aan de mensen die het nodig hebben. Naast het bedrijven van gratis hiv/AIDS centra, biedt AHF ook gratis hiv-preventie, testen en verwijzingsdiensten aan door innovatieve, op community-based initiatieven zoals in bepaalde "Out of the Closet" winkels en mobiele testbussen.

Als wereldleider op het gebied van AIDS, behartigt AHF de interesses van haar patiënten en de naar schatting 34 miljoen mensen die wereldwijd met hiv/AIDS leven. Of het nu gaat om sponsoring van wetgeving op lokaal niveau, lobby van nationale regeringen of hulp bij het vormgeven van globaal beleid, de organisatie concentreert zich op het vergroten van toegang tot preventie, testen en behandeling zodat iedereen die het nodig heeft ze kan ontvangen.

AIDS Healthcare Foundation (AHF), de grootste globale AIDS-organisatie, biedt momenteel medische zorg en/of diensten aan meer dan 200.000 personen in 28 landen wereldwijd in de VS, Afrika, Latijn-Amerika/Caribische gebied, het Azië-Pacifisch gebied en Oost-Europa. Om meer te weten te komen over AHF, kunt u onze website bezoeken op www.aidshealth.org, of ons vinden op Facebook: http://www.facebook.com/AIDShealth en ons volgen op Twitter en Instagram: @aidshealthcare. U kunt ook de Out Of The Closet Thrift Store Amsterdam volgen op Facebook http://www.facebook.com/OutOfTheClosetThriftStoreAmsterdam en Twitter: @OutofClosetAMS.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Lori Yeghiayan Friedman
Associate Dir. of Communications