FFIFA richt zich op koolstofemissies in Kopenhagen, Denemarken

De eMission-calculator wordt geïntroduceerd

HYDERABAD, India--()--Four Soft Limited, India (NSE: “FOURSOFT”, BSE 532521), wereldwijd marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de transport- en logistieksector, heeft vandaag in samenwerking met de Freight Forwarding Industry & Four Soft Alliance (FFIFA), bekendgemaakt dat het “Koolstofemissies” heeft gekozen als discussieonderwerp op haar 2e wereldwijde bijeenkomst. Leden van de FFIFA zullen de koolstofemissies bespreken en daarover in debat gaan bij deze 2e FFIFA-bijeenkomst die op 31 maart zal worden gehouden in Kopenhagen, Denemarken.

Bewustzijn van en zorg voor klimaatveranderingen hebben alle categorieën en niveaus van de samenleving op wereldwijde schaal beïnvloed en zullen dat in de toekomst blijven doen, waaronder ook de transport- en logistieksector. Four Soft heeft in samenwerking met leden van de FFIFA een emissiecalculator ontwikkeld die gedetailleerde emissiegegevens levert, waardoor bedrijven op het gebied van transport en logistiek de emissie van CO2 en andere broeikasgassen kunnen registreren en direct kunnen rapporteren aan de transportklanten en deze kunnen gebruiken voor het opstellen van milieurapporten.

De calculator, genaamd eMission, is een autonome applicatie, die onafhankelijk kan worden gebruikt of volledig geautomatiseerd en geïntegreerd met de transportbeheerapplicaties waarvan de afzonderlijke bedrijven gebruik maken bij hun dagelijkse activiteiten. eMission is ontwikkeld met het oog op het creëren van zichtbaarheid van de emissie van CO2 en andere broeikasgassen. En omdat nauwkeurigheid essentieel is, worden er berekeningen gemaakt voor afzonderlijke zendingen die gedocumenteerd kunnen worden op de standaard transportfactuur. Als gevolg daarvan zal eMission de benadering door de sector van het werken met emissiegegevens fundamenteel veranderen en zal het een nieuwe maatstaf en industrienorm creëren voor de mate van gedetailleerdheid van de informatie die transportklanten en andere belanghebbenden kunnen worden verschaft. Four Soft ervaart een enorme interesse in eMission op wereldwijde schaal en onderhandelingen zijn gaande over de eerste grote publieke introductie bij een van de belangrijkste spelers in de branche.

Bij deze tweede FFIFA-bijeenkomst zal Four Soft tevens de introductie van zijn complete softwaresuite voor bedrijfsanalyse bekendmaken: “4S Infotips.” 4S Infotips is een snel te installeren, gemakkelijk te leren en gebruikersvriendelijke bedrijfsanalyse-applicatie die is gebaseerd op één architectuur zodat deze applicatie alle soorten analyse en rapportagebehoeftes voor alle organisaties omvat. 4S Infotips is een platform dat ervoor zorgt dat de juiste informatie op het juiste ogenblik in de juiste handen komt en managers en leidinggevenden in staat stelt om verschillende scenario’s voor zakelijke uitgaven en investeringen te testen en intussen belangrijk operationele drivers van bedrijfsprestaties te monitoren. 4S Infotips helpt organisaties onmisbare informatie in te winnen door middel van een snelle en visueel interactieve interface die het nemen van geïnformeerde besluiten mogelijk maakt.

Kieran Ring, CEO, Global Institute of Logistics: “Op dit moment maakt de hele wereld zich zorgen over het milieu; ook de vrachtvervoerbranche moest actief maatregelen overwegen om een positieve invloed te hebben. Ik ben ontzettend blij dat wij ervoor hebben gekozen ons te richten op dit cruciale onderwerp voor onze bijeenkomst in Kopenhagen.”

Håkan Nilsson, CIO, Geodis Wilson: ”Deze bijeenkomt is speciaal gericht op het gezamenlijk bespreken van de volgende twee onderwerpen – communicatie met containerschepen en de ontwikkeling van de emissiecalculator. We verwachten gezamenlijke voordelen door middel van samenwerking. Geodis Wilson staat open voor het samenwerken aan industrieverbeterende initiatieven en we hebben gebieden gevonden waarin wij als industrieleiders kunnen profiteren zonder ons eigen concurrentievoordeel in gevaar te brengen. We verwachten dat het samenwerken met andere industrieleiders ons collectief zal helpen bij het garanderen en behouden van een voorsprong in de industrie. De industrie als geheel zal profiteren van de zogenaamde koplopers die het voortouw nemen als het gaat om strategische initiatieven. Wij bij Geodis Wilson willen de meest innovatieve trendsetter worden in het wereldwijd vrachtvervoer en we zijn van plan dit te bereiken middels een combinatie van unieke ontwikkeling en samenwerking.”

Rajshekhar Roy, CEO, Four Soft Limited: “Na onze eerste FFIFA-bijeenkomst op ons wereldwijd hoofdkantoor in India, ontvingen we een aantal verzoeken van de industrieleiders en zij hebben hun interesse getoond in het zich aansluiten bij FFIFA. Dit is een belangrijk initiatief voor ons en ik wil alle leden bedanken, zij hebben dit tot een succes gemaakt. DHL, Geodis Wilson, CEVA, Agility en DSV, vijf van de grootste mondiale logistieke spelers zijn met succes bijeengekomen voor de tweede FFIFA-bijeenkomst met als doel het stimuleren van efficiëntie in het gebruik van logistieke software. Four Soft er is trots op zich de katalysator te mogen noemen van dit consortium. We zijn uitstekend uitgerust om onze klanten te voorzien van waardevolle oplossingen.”

Over Four Soft Limited

Four Soft is een beursgenoteerde onderneming met CMMI level 3 certificering, die innoverende softwareoplossingen en IT-advies biedt, uitsluitend voor de sectoren logistiek en toeleveringsketenbeheer. Four Soft is marktleider in de sector transport en logistiek met een groot international klantenbestand, waaronder het merendeel van de beste bedrijven op het gebied van transport en logistiek ter wereld. Via regionale kantoren, die strategisch over de hele wereld zijn verspreid, ondersteunt Four Soft klanten zoals DHL, Schenker, Agility, UTI en Geodis-Wilson. Kijk voor meer informatie over Four Soft op: www.four-soft.com.

Four Soft biedt een volledig assortiment speciaal voor internet ontworpen producten over de gehele logistieke toeleveringsketen. Dit omvat 4S eTrans voor vrachtverzending en logistiek, 4S eLog voor uitgebreid opslagbeheer, 4S VisiLog & 4S VisiLog plus voor het volgen en opsporen van vracht (track & trace), zichtbaarheid en toeleveringsketenbeheer, 4S eCustoms voor douane-aangifte, 4S iShipping voor uitvoering van vervoer per schip en 4S eConnect voor B2B-connectiviteit.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Four Soft Limited
Praveen Gavuji