BIO International Conference 2007 legt nadruk op industriële & milieubiotechnologie als de golf van de toekomst

2007 BIO International Convention

WASHINGTON--()--De BIO International Convention 2007, van 6-9 mei in Boston, Massachusetts, zal door milieuvriendelijke productiemethoden te introduceren onder de aandacht brengen hoe industriële biotechnologie de manier waarop energie, chemicaliën en plastic worden geproduceerd radicaal verandert en hoe dit een significante invloed op de wereldeconomie heeft. Meer dan 20.000 leiders uit de industrie zullen aanwezig zijn, waarvan velen zich zullen richten op de mogelijkheden en voordelen van de biotechnologie voor industriële en milieutoepassingen. Het gebruik van enzymen ter vervanging chemicaliën en micro-organismen voor de productie van polymeren, beschouwd als de "derde golf van biotechnologie", of transportbrandstoffen uit recyclebare bronnen - waaronder specifieke energiegewassen - zijn slechts een paar van de onderwerpen waar men zich dit jaar tijdens de BIO International Convention op zal richten.

"Innovaties op het gebied van industriële biotechnologie concurreren nu succesvol met traditionele productieprocessen en de mogelijkheden zijn oneindig", aldus Jim Greenwood, president en CEO van de Biotechnology Industry Organization, organisator van de BIO International Convention. "Biotechnologie helpt ons gebruik te maken van de voordelen van gewasgrondstoffen en voorheen onbruikbare landbouwbijproducten door deze in biobrandstoffen, alternatieve energiebronnen en biologisch afbreekbare producten om te zetten. Deze voordelen kunnen de afhankelijkheid van een land van buitenlandse olie verminderen, zorgen voor een schoner milieu, de economische ontwikkeling in plattelandsgebieden verbeteren en tot 2050 mogelijk meer dan $20 miljard besparen als de omzetting in biobrandstoffen succesvol is."

Elk jaar zijn industriële en milieuproblemen een groter deel van de BIO International Convention gaan uitmaken. De conventie van dit jaar omvat tien panels die zich richten op onderwerpen als energiegewassen voor biobrandstoffen, biodiesel en investeringen in industriële biotechnologie. Enkele van de belangrijkste panels zijn:

-- "Energiegewassen voor biobrandstoffen"

-- "Brandstof voor de toekomst: Feiten en fictie over biodiesel"

-- "Toonaangevende voorbehandeltechnologieën met tarwestro en populierenhout"

-- "Van brandstof tot eten: de mondiale voordelen van biotechnologie"

Staten als Iowa, Wisconsin en Nebraska die de toepassing van biotechnologie in de Verenigde Staten leiden hebben allemaal stands op de 200.000 m2 grote vloer van de BIO International Convention omdat ze de economische mogelijkheden van deze "derde golf van biotechnologie" inzien. Elke stand zal tentoonstellingen omvatten van onderzoeksorganisaties en bedrijven die innovaties nastreven om dit veelbelovende onderdeel van een reeds succesvolle industrie te steunen. De stand wordt geopend op maandag 7 mei om 09:30 en is dagelijks geopend van 10:00 tot 18:30, behalve op woensdag 9 mei, waarop de stand om 15:00 sluit.

De BIO International Convention van dit jaar, met als thema "New Ideas. Bold Ventures. Global Benefits", heeft een programma met meer dan 200 sessies en sprekers die zich richten op de mondiale aspecten van biotechnologie, waaronder industriële en milieuonderwerpen, bedrijfsontwikkeling, mondiale gezondheid, klinisch onderzoek, beleid, bio-ethiek, apparatuur en diagnostiek, biovoorbereidheid, intellectuele eigendom op het gebied van recht, voedsel en landbouw. Internationale seminars belichten ontwikkelingen op nationaal niveau in meer dan 30 landen en regio's wereldwijd. Ga voor het volledige congresprogramma naar http://www.bio2007.org/Attendees/educational_sessions/index.html.

U kunt zich nu aanmelden voor de BIO International Convention via http://www.bio2007.org/Registration/index.html. Bezoek voor meer informatie over dit wereldwijde evenement over biotechnologie, waaronder huisvesting en programma-updates de evenementenwebsite via http://www.bio2007.org/.

Voorafgaande mediaregistratie voor de BIO International Convention kan nu online plaatsvinden. Voor gelegitimeerde leden van de media is registratie verplicht. Ga om u te registreren naar http://bio2007.org/Media/index.html. Verslaggevers en redacteuren die fulltime in dienst zijn bij nieuwsorganisaties kunnen zich online registeren met een geldige perslegitimatie. Alle freelancers, universiteits- en online publicaties worden aangemoedigd zich vooraf te registreren vóór vrijdag 20 april 2007.

Over BIO

BIO vertegenwoordigt meer dan 1100 biotechnologische bedrijven, academische instellingen, biotechnologische centra en hieraan gerelateerde organisaties in de Verenigde Staten en 31 andere landen. BIO-leden zijn betrokken bij onderzoek en ontwikkeling op het gebied van gezondheidszorg, landbouw, industriële en milieubiotechnologische producten.

Komende BIO-evenementen

-- BIO International Convention