Viking Malt heeft besloten te investeren in een nieuwe productiefaciliteit in Lahti

LAHTI, Finland--()--Viking Malt Group heeft besloten om een ​​strategische investering te doen in Lahti en een nieuwe mouterij te bouwen. Het maakt deel uit van de langetermijn groeistrategie van Viking Malt en de investering is zeer aanzienlijk, ongeveer 90 miljoen euro in omvang. Het is een van de grootste investeringen in de Finse voedings- en dranken branche en in de regio Lahti in de afgelopen 10 jaar. De productiecapaciteit zal ca. 85.000 ton per jaar. Het plan is dat de nieuwe mouterij in 2023 in bedrijf gaat.

Viking Malt verkoopt zijn producten wereldwijd aan de voedingsmiddelen-, dranken- en brouwerijen. Het bedrijf heeft een lange geschiedenis, vandaag geleid door de 5e generatie van dezelfde familie en de sleutel tot succes is altijd geweest om te focussen op hoge kwaliteit en open te staan ​​voor innovatie en nieuwe technologie. Al meer dan 130 jaar staat er een productielocatie op dezelfde locatie. Nu zou dit veranderen, en de huidige mouterij zal verhuizen. De nieuwe, moderne en innovatieve fabriek wordt gebouwd in Lahti. Het stelt Viking Malt in staat om naast de huidige selectie een scala aan nieuwe producten te produceren.

Pär-Gustaf Relander, Chairman of the Board

Kasper Madsen, CEO Viking Malt Group