Takeda verwerft PvP Biologics na resultaten van een fase 1-studie van TAK-062 (Kuma062) voor de behandeling van coeliakie

– Onderzoeksgeneeskunde TAK-062 is een oraal computationeel ontwikkeld superglutenase dat is ontworpen om de vertering van gluten te verbeteren

– Succesvolle “build to buy” -relatie voegt tweede onderzoekstherapie toe aan Takeda’s pijplijn voor de mogelijke behandeling van ongecontroleerde coeliakie

OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE: 4502 / NYSE: TAK) (‘Takeda’) kondigde aan dat het PvP Biologics, Inc. heeft overgenomen na de conclusie van een fase 1-proof-of-mechanism-studie van onderzoeksgeneeskunde TAK-062 (Kuma062) voor de behandeling van ongecontroleerde coeliakie. TAK-062 is een potentieel best-in-class, zeer krachtige superglutenase – een eiwit dat ingenomen gluten afbreekt – dat computationeel is ontwikkeld om coeliakie te behandelen, een ernstige auto-immuunziekte waarbij de inname van gluten leidt tot ontsteking en schade in de kleine darm. De fase 1-studie onderzocht de veiligheid en verdraagbaarheid van TAK-062 bij zowel gezonde vrijwilligers als mensen met coeliakie. Het vermogen van TAK-062 om ingenomen gluten af ​​te breken werd onderzocht bij gezonde vrijwilligers. Takeda is van plan gegevens uit de fase 1-studie in te dienen voor presentatie op een aanstaand medisch congres.

Media in Japan
Kazumi Kobayashi