The Smarter E Europe – ontdekt nu zelf hoe sectoren kunnen worden gekoppeld bij Europa’s grootste platform voor de hernieuwbare energie-sector

MÜNCHEN--()--De innovatiehub The smarter E Europe, inclusief de beurzen Intersolar Europe, Europa, Power2Drive Europe en EM-Power, werd in 2018 gelanceerd en heeft sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt. Het wordt voor de tweede keer gehouden van 15 tot 17 mei 2019 in Messe München en zal nu 10 beurshallen beslaan, waarmee het Europa’s grootste evenement in de energiesector wordt.

De enorme groei is grotendeels te danken aan de opwaartse trend rond hernieuwbare energie. Sinds 2010 is het aandeel van de wereldwijd opgewekte energie uit hernieuwbare bronnen gestegen van 20 naar 25 procent. Tegen 2030 hebben we waarschijnlijk te maken met een sprong naar ongeveer 60 procent. In Duitsland kwam in het eerste kwartaal van 2019 gemiddeld 45 procent van alle opgewekte elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen.

Peggy Zilay | Consultant | Technology & TIME
fischerAppelt, relations GmbH