The Brightline Initiative en HBR-AS Global Survey Report laten zien hoe cultuur belangrijker is dan structuur

NEWTOWN SQUARE, Pa.--()--Onderzoek uitgevoerd door Harvard Business Review Analytic Services, in samenwerking met Brightline™ Initiative, onderzoekt hoe organisaties hun manier van werken kunnen veranderen om de uitvoering van de strategie te verbeteren. Het rapport met de titel “Testing Organizational Boundaries to Improve Strategy Execution” is het resultaat van 1.636 leidinggevenden die wereldwijd zijn ondervraagd over hun mogelijkheden voor strategie-implementatie.

Het rapport werpt licht op “leiders in de implementatie van strategieën” die zich snel kunnen aanpassen aan nieuwe of onverwachte markt-, concurrent- of klantenbehoeften. Organisaties die implementatieleiders zijn, zijn veel succesvoller en behalen 80% of meer van hun strategische doelen. Eén op de vijf organisaties wordt geclassificeerd als implementatieleider. De meeste organisaties zijn ‘achterblijvers’ bij de uitvoering. Zij missen hun strategische doelstellingen jaar na jaar, wat weer tot gevolg heft dat hun financiële situatie achteruitgaat.

Dr. Edivandro Carlos Conforto
Head of Strategy Research