Sterling & Wilson kijkt naar 200 MW Solar PV-projecten in Kazachstan

DUBAI, Verenigde Arabische Emiraten--()--Sterling en Wilson, het belangrijkste solar EPC bedrijf ter wereld, heeft zijn plannen aangekondigd om Kazachstan binnen te gaan. Het bedrijf richt zich met EPC op Solar PV projecten met een capaciteit van 200 MW in Kazachstan tot 2020. Het land zal naar verwachting in de maand oktober een bod ontvangen voor 180 MW aan Solar PV. Dit maakt deel uit van de reeks aanbestedingen die de Kazachse overheid in het begin van het jaar heeft aangekondigd.

Kazachstan streeft ernaar zijn afhankelijkheid van energieopwekking op basis van fossiele brandstoffen te verminderen ten opzichte van alternatieve energie. Het land werkt aan een verhoging van het aandeel van hernieuwbare energie in de elektriciteitsproductie tot 3% in 2020 en tot 10% in 2030.

Media Contacts:
For Sterling and Wilson