Antikor ontwikkelt baanbrekende conjugaten van antistoffragmenten en medicijnen met superieure doordringing en verdraagbaarheid

STEVENAGE, Engeland--()--Antikor Biopharma Limited (Antikor), leider in de ontwikkeling van conjugaten van antistoffragmenten en medicijnen (FDC’s), presenteert 14 november 2017 nieuwe resultaten op de negende Protein and Antibody Engineering Summit (PEGS) Europe in Lissabon (www.pegsummiteurope.com). Dr. Deonarain, CEO en CSO, presenteert belangrijke gegevens die Antikor sterken in de overtuiging dat zijn unieke FDC-platform een superieure methode voor de behandeling van solide tumoren biedt, maar tegelijkertijd het risico op lever-, nier- en bloedvergiftiging verkleint; die complicaties worden vaak in verband gebracht met complete antistof-medicijnconjugaten (ADC’s). Dr. Deonarain reageert: “Het grootste probleem met ADC-behandelingen in oncologie is het creëren van een therapeutisch venster bij patiënten. Behandelingen die in de ontwikkelingsfase veelbelovend zijn, kunnen vaak niet worden toegediend in doses die hoog genoeg zijn om door te dringen tot moeilijk te behandelen solide tumoren. Onze gegevens wijzen erop dat we dit venster kunnen verbreden door solide tumoren effectiever te raken en normaal weefsel te sparen.”

Antikor Biopharma Limited
Dr Mahendra Deonarain