Werknemers van Alexion doen vrijwilligerswerk voor lokale gemeenschappen op tweede Global Day of Service

NEW HAVEN, Conn.--()--Alexion Pharmaceuticals, Inc. (NASDAQ:ALXN) maakt bekend dat meer dan 1300 werknemers samenkomen voor maatschappelijke projecten op vlak van zorg, welzijn en onderwijs. De actie maakt deel uit van de tweede Global Day of Service die het bedrijf organiseert. Alexion werkt samen met non-profitorganisaties in dertig gemeenschappen waarbinnen het bedrijf actief is, gelegen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en Australië. Samen coördineren ze projecten met een positieve impact op buurten en mensen die hulp behoeven. Vrijwilligers fleuren faciliteiten op, houden educatieve workshops en cursussen, bereiden maaltijden, stellen zorgpakketten samen en veel meer.

Bij Alexion leggen we ons toe op het verrijken van de gemeenschappen waarin we leven en werken. Tegelijkertijd werken we aan de ontwikkeling en levering van therapieën voor patiënten met zeldzame ziekten”, zei Ludwig Hantson, CEO van Alexion. “We kijken ernaar uit het succes van de eerste Global Day of Service van vorig jaar ean vervolg te geven . Onze tweede editie onderstreept onze waarden als bedrijf en pakt de urgentste behoeften in onze lokale buurten aan.”

Alexion Pharmaceuticals, Inc.
Kim Diamond, 475-230-3775