Nitto betreedt Europese markt voor plastic optische kabels met hoge snelheid en capaciteit voor geneeskunde, geautomatiseerd rijden en brandstofefficiëntie met hoge resolutie

OSAKA, Japan--()--Nitto Denko Corporation (hieronder “Nitto”) (TOKYO:6988) heeft vandaag bekendgemaakt dat het actief wordt op de markt voor plastic optische kabels met hoge snelheid en capaciteit. Het bedrijf begint met de voorbereidingen voor massaproductie met verwachte verkoop vanaf 2019 en de nieuwe kabels zullen bijdragen aan zijn visie om mensen overal ter wereld veilig met elkaar te verbinden. Nitto probeert zijn rol te spelen in de snel groeiende ivd, geneeskunde, geautomatiseerd rijden en brandstofefficiëntie met hoge resolutie in Europa en schat tegen 2023 een jaarlijkse verkoop van JPY 30 miljard te hebben, bestaande uit naar schatting 30% van Europa.

De nieuwe plastic optische kabel is geschikt voor datatransmissie met een snelheid tot 100 Gbps. Bovendien maakt het optische transmissie mogelijk vanwege zijn hoge flexibiliteit, zelfs op apparaten waar ruimtebeperking het moeilijk maakt om glazen optische kabels te monteren.

Nitto’s plastic optische kabels zullen ook zeer hittebestendig zijn als gevolg van een originele fabrikagemethode. Het kan daarom naast installatie in schermen met hoge resolutie ook worden toegepast in voertuigen zoals vliegtuigen en auto’s.

Sterke punten en eigenschappen van de nieuwe plastic optische kabels

Fijne kabel met hoge snelheid en capaciteit,
lichtgewicht

Dunnere kabels die communicatie met hoge capaciteit mogelijk maken
Grote hittebestendigheid Ongeëvenaarde hittebestendigheid door Nitto’s nieuwe materiaal
Verwerkbaarheid en veiligheid   Lager breukrisico vergeleken met glazen optische kabels

In verband met zijn toegang tot de markt voor optische kabels, is Nitto een gezamenlijk onderzoeksproject overeengekomen voor plastic optische kabels van nieuwe materialen samen met Keio University en heeft het “Nitto X Keio University Optical Cable Joint Research Center” opgezet binnen het Keio Photonics Research Institute dat is verbonden aan de faculteit van Keio University en Graduate School of Science and Technology aan de Shin-Kawasaki Town Campus van Keio University.

Over Nitto ATP Finals

De Nitto ATP Finals is de finale van het professionele seizoen in het herentennis, met de acht beste gekwalificeerde singles spelers en doubles teams in de wereld, die het tegen elkaar opnemen voor de laatste titel van het seizoen. Spelers spelen het hele seizoen om Emirates ATP Rankings punten in een poging om een van de acht felbegeerde plaatsen te winnen en een kans om het grootste indoor tennistoernooi ter wereld te winnen. Gespeeld in een round-robin formaat speelt iedere speler drie wedstrijden in de strijd om de knock-out halve finale en verder. Het prestigieuze toernooi werd gespeeld in grote steden overal ter wereld met een rijke historie die teruggaat tot de eerste The Masters in 1970 in Tokio. Sinds 2000 vond het evenement plaats in steden als Lisbon, Sydney en Shanghai. In 2009 werd het toernooi verplaatst naar Londen, waar het zal plaatsvinden tot 2020. Voor meer informatie kunt u terecht op www.NittoATPFinals.com.

Over Nitto (Nitto Denko Corporation)

Nitto (TOKYO:6988) dat is opgericht in 1918 en zijn 100ste verjaardag viert in 2018, is een gediversifieerde materiaalproducent die meer dan 13.500 producten aanbiedt in meer dan 70 branches, waaronder elektronica, transport, milieu en life science. Nitto’s doel is om waarde te leveren voor de Groene (milieu), Schone (nieuwe energie) en Fijne (life science) markten.
Bezoek voor details onze officiële website (https://www.nitto.com/) of deze speciale website van Nitto https://www.nitto.com/NittoATPFinals/.

Dentsu Public Relations Inc. voor Nitto Denko Corporation
Tim Yoshida, +81-3-6263-9181